T+J= gutt i februar Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Jeg var på sykehuset på torsdag kveld på grunn av lite liv. lå med belter og fikk UL. Alt var bra, men hadde litt lite fostervann. ikke noe farlig, men skulle kalle meg inn om to uker for å sjekke at det var nok fostervann til å gå over termindato, som er 10 februar. noen som har opplevd liknende? har det da vært nok til å gå over eller har de starta fødsel da? håper jeg slipper å gå over.........
Smilemia Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Jeg var også inne til kontroll forrige mandag og de syntes jeg hadde litt lite fostervann. Jeg skal tilbake nå på fredag, så er litt spent på hva de sier da. Jeg har termin 17.feb. Hva lå dine verdier på? Jeg hadde 6-7, og slik som jeg har forstått det så skal de visst ligge mellom 5 og 25. så det er jo ganske stor variasjon. Tror ikke de setter i gang hvis det ikke faller under 5, men det vet jeg ikke med sikkerhet.
T+J= gutt i februar Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2007 hva slags verdier?? Ja, er veldig spent jeg også. jeg skal in på kontroll 7 februar. Fastlegen min sa at jeg kunne kreve å bli satt igang hvis det ikke hadde skjedd noe til termindatoen. og at hvis jeg hadde lite fostervann nå, så hadde jeg nok sannsynligvis ikke nok til å gå over.
Smilemia Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 tja, er ikke helt sikker på hva det er slags verdier, men tror det er gjennomsnitts cm de måler. Iallefall tok legen veldig mange mål på ultralyden hos meg, fra forskjellige vinkler og sånn og så kalkulerte hun et gjennomsnitt tror jeg... Jeg kan spørre på fredag når jeg er på kontroll så slipper vi å lure ;-) Jeg fikk beskjed om å følge ekstra godt med på at det er nok liv i magen for blir det for lite fostervann vil vi merke det på at babyen ikke klarer røre seg noe særlig. Så nå prøver jeg å balansere mellom å være ansvarlig på den en siden og ikke hysterisk på den andre siden...hehe. Men foreløpig er det godt med liv så jeg tror han har det fint enn så lenge. Uansett greit om man slipper å gå over tiden da, så lenge alt er bra med den lille.
bibb Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Jeg hadde det slik i mitt første svangerskap. Det ble oppdaget i uke 32 at jeg hadde lite fostervann (SF-målet sank). Jeg ble da sykemeldt for å være mest mulig i ro, i håp om at "vannstanden" skulle stabilisere seg eller øke. Ble fulgt opp med ul + CTG ukentlig, og de vurderte fra uke til uke hvorvidt barnet skulle tas ut. Fikk beskjed om at vannmengden ikke var kritisk lav, men at den heller ikke burde synke ytterligere. De måler etter ant. mm på vannlommene som omgir barnet. Husker ikke de nøyaktige tallene, men innbiller meg at mine var 5/6 mm, og at normalen lå mellom 7-12 mm. Men alt gikk fint forrige gang, selv om barnet ble tatt med keisersnitt i uke 38. Lå i seteleie, men legene antok at hvis han hadde hatt "planer" om å snu seg, kan vannmengden ha bidratt til å gjøre det vanskeligere for han. Er nå gravid igjen i uke 25, og har fått time til ekstra ul i uke 31 for å sjekke om vannstanden er mer normal denne gangen. Men føler meg ikke helt overbevist om det, for magen er liten nå også...
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Lå på 5 og under i forrige svangerskap. Dette ble oppdaget ved en tilfeldighet ca 5 uker før termin. Alle legene sa at vi ikke skulle gå over termin, men det endte med 5 dager over. Var en nervepirrende tid..... Ble igangsatt til slutt. Det de måler på kontrollene er fostervannlommene rundt barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå