2 gutter og 1 jente Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 er det flere enn meg som blør neseblod? Det er ikke så mye jeg blør hver gang, men hver gang jeg pusser nesa (noe som jo er kjempeofte da jeg er allergisk) så blør jeg litt. Det stopper fort, men det er jo ikke noe særlig da. har hatt det sånn litt over en uke. Er det det at man rett og slett bare blør lettere når man er gravid eller er det noe jeg burde nevne for legen?
2store1liten-kanskje en til.. Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Jeg også! Spesielt når jeg er ute og løper eller tidlig om morgenen hvis jeg anstrenger meg. Men går fort over. Var hos jordmor i dag og hun forklarte at det er økt produksjon av hormonene som gjør slimhinnene tynnere og at man derfor blør lettere (både i nesen og vaginalt). Er helt ufarlig! ;-))
2 gutter og 1 jente Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2007 det var bra! TAKK! ikke at jeg løper, men blåser vell litt hardt når jeg pusser nesa kanskje! hehehe
Lycheli Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Det var godt å høre, for jeg blør neseblod jevnt og har gjort det i mange uker, men virker som det er sammenheng med tett nese.
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Kom på at det er jo fort gjort å kopiere over ... man blør lettere når en er gravid! Mange merker det ifb med tannpuss! Det som er viktig når det begynner å blø er å lene seg FREMOVER (!) og holde et papir forran til det slutter. (Vet du blør lite men) dersom man lener seg bakover kan det renne blod bak i luftrøret og man kan i verste fall kveles (gjelder spes. unger). Dersom neseblodet ikke gir seg / avtar i løpet av 20 min, bør man etterhvert kontakte lege. Dersom det fortsetter etter fødselen kan det være en ide å nevne det for legen. Da kan det være et alternativ å svi igjen de skjøre blodkarene. Det er J**##** vondt, men er absolutt verd det! God "bedring"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå