Gå til innhold

Føler meg stappa. Noen flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg har spist, føler jeg meg så ekstremt stappfull. Uten å ha spist mer enn vanlig, egentlig. Er 12+6 i dag, og det har vært vært sånn den siste uka. Magen blir veldig stor utover dagen, ser mer gravid ut etter hvert måltid. Har andre det også sånn? Noen som har gode tips for hvordan få fortgang i fordøyelsen? Jeg spiser mye fiber og drikker mye vann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe jeg hadde det samme som deg da jeg var like langt på vei, om morgningen så jeg ikke gravid ut men kom kvelden så var jeg god og rund!

nå har jeg kommet til uke 23 og magen er mye mere "stabil" dvs ganske rund fra morgen til kveld. jeg blir også stappmett fort og må ofte strekke meg ut på sofaen etter middag. jeg spiser ikke mer en vanlig, det er bare mindre plass der inne, og siden jeg er liten selv blir jeg fort mett.

JM anbefalt meg å spise mindre av gangen men oftere. slik at jeg kunne slippe å føle meg så ubhaglig mett, men fortsatt får det mat jeg skal ha.

har ikke hatt problemer med fordøyelsen, så noen andre kan kansje gi deg tips om det...

lykke til :o)

Skrevet

Tror det er ganske vanlig det du beskriver, jeg hadde det også sånn og det helt uten å ha problemer med fordøyelsen. Jeg følte meg ubehagelig stinn og "sprengt", føltes som jeg hadde svelget en flodhest... Nå som jeg har rundet 21 uker er det bedre, men fremdeles kan det føles magen står i spenn, og dette er mitt tredje svangerskap også, så det er ikke første gang magen vokser. Husker det var enda værre første gang.

Skrevet

jeg "siger" også ut utover dagen... he he..

Når det gjelder fordøyelsen: vann, vann, vann, frukt, aktivitet, svisker, rosiner, lakris, melon, biola, linfrø og atter vann, vann,vann.

Skrevet

Selv er jeg mett og sulten på en gang omtrent hele tiden. Jeg spiser når jeg er sulten, orker nesten ingenting og etter kort tid er jeg like sulten igjen. Slitsomt, må spise omtrent hele tiden! Blir vel ikke bedre når magen vokser heller tenker jeg. Er 13+4 selv.

Skrevet

Hei!skjønt å høre at jeg ikke er alene om å føle meg stappa!jeg spiser og spiser..er stadig lysten på et eller annet..sånn var det ikke med førstemann.det er en gutt.kansje det er jente denne gangen!?et lite tips:stangselleri hjelper mot fordøyelsen!hva med litt sviskekompott?(med vaniljesaus(:

Skrevet

Godt å høre det er flere som føler det samme. I dag prøver jeg med på en ny vri, med å spise mindre og oftere. Jeg tror det virker så langt, men er jo bare kommet til lunsj, da. Er 13 uker i dag. Har fått større mage, men ikke gått opp i vekt. Merkelige ting som skjer med kroppen må jeg si....:-)

Skrevet

Føler det nøyaktig på samme måten. Det kjennes som om tarmer og magesekk er skvisa opp mot mellomgulvet og magen bare sprenges etter middag.. Må sitte litt bakoverlent for å få plass liksom.. :0) Har vært en del treg i magen jeg også og biola og frukt og vann virker godt for meg. Er slitsomt å være sulten hele tiden og prøve å tenke på å spise lite og ofte.. Blir litt matlei, men frukt er min venn for tiden..helt til jeg blir lei det og...hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...