Gå til innhold

Urinveisinfeksjon..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, hvor farlig er det å ha uvi når man er gravid? Er bare 6 uker på vei, å har ikke vert hos legen, men det kjennes ut som om det er noe på gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei det er ikke farlig....helt vanlig at man blir plaget med uvi gjennom svangerskapet...jeg hadde det en million ganger ( føltes det som i allefall ) da jeg gikk med lillemann...du får pencelin som er beregnet for gravide:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk takk, ble litt roligere nå... Men er det viktig å gå til legen tidlig når man får sånne uvi symptom? eller kan jeg vente til i morra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få time til legen i mårra du...ta med urin prøve....du blir sjekket for uvi hver gang du er inne på time...det blir vi i allefall her...=)man du burde ikke gå lenge med uvi før du stikker til legen...det kan sette igang rier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør komme deg til legen, ja. For uvi kan føre til spontanabort om den ikke behandles. Sier ikke dette for å skremme deg. Får du behandlet det, går det bra. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flere uvi'er da jeg var gravid sist. Ikke farlig, bare skikkelig ubehagelig. Anbefaler deg å ikke bruke stringtruser, sørge for å ikke fryse, spesielt på bena og drikk MASSE vann. Sist jeg hadde uvi så klarte jeg faktisk å bli kvitt det uten antibiotika. Drakk store mengder med kamille, brennesle og lindete, sitronvann, og tranebærjuice. Du kan også forbygge med tranebærkapsler, men uten bucco isåfall.

Men vann er det viktigste, samt å ikke fryse :-)

Lykke til videre!

Ps. Sant at ubehandlet uvi kan sette i gang rier, men det er ikke sannsynlig før mye senere i graviditeten. Venninna mi hadde uvi da hun var 16 uker på vei, hun klarte seg fint uten antibiotika. Gå til legen dersom det blir værre og værre. Du merker fort om du greier å bli kvitt det på egen hånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv hatt to sa. Er gravid igjen, og når de sjekket urinen min fant de ut at jeg muligens hadde uvi. Jeg hadde ikke noen symptomer annet en hyppig vannlating. De sa at dette KUNNE være grunnen til sa'ene mine. Så - jo - uvi KAN fremprovosere sa. I mitt tilfelle gikk det over, men nå er både lege og jordmor veldig påpasselig med dette for min del iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...