Gå til innhold

eneggede eller toeggede - hvordan vet dere det??

saramor med 2 i magen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ser på disse terminlistene, og ser at det står enegget og toegget på noen av dem.

Hvordan vet dere allerede nå, før de er ført om de er enettede eller toeggede??

Er selv gravid med tvillinger, og de ligger i hver sine "sekkeposer" - men legen på sykehuset sa at man likevel ikke kunne vite om de var eneggede eller toeggede...

Noen som vet??

Fortsetter under...

På meg var det en skillevegg, men jordmor sa at de faktisk ikke kunne si det 100 % sikkert før de var født om det er enegget eller toegget... Dette fordi også eneggede tvillinger kunne ha hver sin sekk, men da skulle skilleveggen være tynn....

Det eneste helt sikre er hvis det er en gutt og en jente!

Skilleveggen mellom posene var vist nokså tykk - men de sa likevel at de ikke kunne si hva det var. Men de kan vel aldri være sikre - så de sier vel ikke noe - dessuten ver jo dette på ultralyd i uke 8 - så vi får vel spørre mer på neste ultralyd!

Hvis de ser at det er gutt og jente, er det helt sikkert toeggete. Hos meg så hun først at det var tykk skillevegg med hver sin fostersekk, og etterpå så hun at morkakene låg fra hverandre, og til slutt fant hun ut at det var jente og gutt så derfor vet jeg at det er toeggete. Men hvis morkakene hadde ligget helt inntil hverandre og de var av samme kjønn selv om de hadde hver sin fostersekk med skillevegg, hadde man ikke kunnet vite det før de var født:-)

hei..er ikke alle som får vite det..jeg får ikke vite det..legene finner ikke ut om de er enegget eller toegget...det er en tynn skillevegg der,en morkake...men ser ikke om de ligger i samme pose eller ikke...så jeg blir behandlet etter enegget og 1 morkake..=)

Annonse

Mine er toeggende det oppdaget de ganske tidlig i svangerskapet faktisk... Var vel ikke lengre enn 6+5... De ligger i hver sine fostersekker og jeg har to morkaker er visst en skillevegg i mellom de også....Men er sant som du sier at man ikke vet helt om du blir like eller ulike etter fødsel...Jeg venter jo to gutter så sjangsen er vel 50/50..Langt på vei du da?? Jeg er 31+4 idag... Skal på sykehuset tio mandag, gleder meg til det får og se hvor mye de har vokst;)

Lykke til videre da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...