Gå til innhold

Er d jeg som misforstår?...ang barnetrygd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn som jeg forstår, så utbetales barnetrygden fra mnd etter barnet er født... er ikke litt urettferdig for de som føder de første dagene i mnd går da egentlig glipp av en mnd barnetrygd, mens de som føder den siste dagen i mnd får barnetrygd med en gang. Den første utbetalingen burde vært utregnet utifra når barnet er født...hvis dere skjønner meg, er ikke så god til å ordlegge meg:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg forstår. Har tenkt det samme jeg også. Heldig de som er født 31. heh.. Rart at det er sånn egentlig.

Skrevet

Heldig jeg da =) Vesla er født 31 oktober... Siste utbetaling ( om mange-mange år) blir jo for oss 31 oktober år x, mens de som har barn født tidlig i mnd, får siste utbetaling etter at barnet har fyllt 16 eller 18 eller 20 eller hva det nå er. Antall utbetalinger blir det samme =) Helt snålt hele systemet, men sånn er det vel =)

Skrevet

Syns det er helt på tryne jeg. Snuppa her er født den 2 september.

Skrevet

Hva er så urettferdig med det da? Antall utbet blir jo det samme....

Skrevet

Dette står på NAV side sider: Barnetrygd kan gis fra måneden etter at barnet er født og fram til og med kalendermåneden før barnet fyller 18 år.

Dette må vel si at antall utbetalinger ikke blir d samme...så vidt jeg forstår

Skrevet

Det blir det samme. Den som føder f.eks 2 juli får første barnetrygd 31 august, når barnet er nesten 2 mnd. Den som føder 31 juli får også første utbetaling 31 august, når barnet er 1 mnd. Men den som fødte 2 juli får siste utbetaling 30 juni, to dager før barnet fyller 18. Mens den som fødte 31 juli får siste utbetaling 30 juni, en mnd før barnet fyller 18. Så det blir det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...