Mamma i februar=) Skrevet 30. januar 2007 #51 Skrevet 30. januar 2007 jeg tok abort akkurat på grensa (uke 12), for fire år siden. da var jeg fikk jeg utskrapning og hadde narkose. merkelig at du måtte presse ungen ut selv da? trodde grensa for den abort pilla var uke 8 eller noe jeg. men for all del, trist om det du sier stemmer.
mamma+litenspire Skrevet 30. januar 2007 #52 Skrevet 30. januar 2007 di sa til mæ at etter uke 12 så va d forseint med utskrapning.. æ va i uke 13,og måtte derfor press ut sjøl..
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #53 Skrevet 30. januar 2007 Hei igjen Tenkte du kunne trenge en oppmuntring etter denne serien med innlegg... Venninna mi, som jeg nevnte hadde liknende erfaring som deg, kraftige rier i forbindelse med at hun mistet et barn tidlig i svangerskapet, fortalte at denne erfaringen gjorde henne redd for fødselen da hun ble gravid igjen. Hun husket jo riene som så grusomt vonde. Men hun fikk en FLOTT fødsel (hjemmefødsel forresten, men det er en annen sak:-). Riene var slett ikke vonde i forhold til slik som hun husket det. Hun lurte faktisk på om "this is it"? Ønsker deg også en fin tid resten av svangerskapet, en flott fødselsopplevelse og ikke minst en sunn og frisk baby. Lykke til!
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #54 Skrevet 30. januar 2007 Har selv en venninne som hadde abbort i uke 13 eller 14, og det var vondt og som en fødsel...selv om du kanskje ikke trenger 10 cm åpning i diameter for å føde er det mye av den samme opplevelsen som en fødsel som skjer senere. Tror kanskje ikke medisinere og jordmødre vil si at du er andregangs, men skjønner hva du mener når du sier at du har født før. Og ja, det går an å vite kjønn på foster i uke 13, og det er en av grunnene til at man flere steder ikke opplyser om fosterets kjønn ved tidlig ul for å unngå at folk sorterer bort etter kjønn...og hvis man kan se det på ul, så kan man sikkert se det etter at fosteret har kommet ut. Det er faktisk vanlig å få se fosteret på sykehuset, fordi man tror mange har lettere for å bearbeide følelsene sine dersom de får lov til dette...Dere som syns det høres rart ut kan jo lese om abbort selv. Utskraping er ikke lenger vanlig etter uke 12 fordi det utgjør langt mindre fare for komplikasjoner dersom kvinner føder...men det er vondt og for mange ganske traumatisk. Huff, kjenner jeg ble litt provosert over mange av svarene HI fikk ovenfor her...syns ikke det er rart å lure på om man regnes som førstegangs eller andregangs jeg, det burde være litt høyere takhøyde enn dette da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå