Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 30. januar 2007 #26 Skrevet 30. januar 2007 Jeg hadde selv en medisinsk abort i uke 11 for 3 år siden. Dette var ett valg jeg tok da,men fikk piller som satte i gang aborten og det var uten tvil kjempevondt når "riene" kom og jeg begynte å blø. Fosteret kom ut i do ett par dager senere,og det var utrolig ekkelt å se synes jeg.Men det var jo så bitte litte og ikke noe baby. Men regner meg selv for førstegangs fødende.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #27 Skrevet 30. januar 2007 Hvorfor skrive dette under 3. trimester, når du var 13. uker på vei?
mamma+litenspire Skrevet 30. januar 2007 #28 Skrevet 30. januar 2007 du får tru ka du vil.. men æ veit ka som e sant!
mamma+litenspire Skrevet 30. januar 2007 #29 Skrevet 30. januar 2007 fordi æ hadde tenkt å vær anonym, og d kan man ikke vær på skravlesia.. Og sia æ e snart 37 uke på vei, så falt d naturlig å skriv her inne.. E jo her inne æ "hør" til nu..
mamma+litenspire Skrevet 30. januar 2007 #30 Skrevet 30. januar 2007 Æ fikk nå opp i skjeden som satt i gang rien, og di kom like etterpå.. lå i ei fødeseng,og der kom han ut etter nån press.. Men d va ett valg legen va me på å ta, eller di va fleire lega.. Men æ e vell førstegangsfødende da:)
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 30. januar 2007 #31 Skrevet 30. januar 2007 Om jordmor ikke har nevnt noe så ville jeg tatt det opp med henne selv. det har jo litt å si med tanke på hvor lenge du får være på sykehuset osv etter fødselen... Forklar henne hva som skjedde, at fosteret ikke var dødt, men hadde en defekt som ble vurdert dit hen at dere måtte avbryte svangerskapet. Sannsynligvis vil hun også kalle det en abort og det står nok beskrevet som en provosert abort på helsekortet ditt også vil jeg tro. hvis det i det hele tatt er nevnt!
^**jente79+knøttet**^ Skrevet 30. januar 2007 #32 Skrevet 30. januar 2007 en venninne av meg måtte avbryte svangerskapet i uke 17. Hun fikk tabl som skulle starte fødsel og måtte føde vaginalt. Etterpå måtte hun i gjennom en utskrapning. Hun fikk en gutt og han fikk de begrave.
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #33 Skrevet 30. januar 2007 Hei Jeg har selv hatt SA i uke 15. I svangerskapspapirene står det da SA og ikke dødfødsel. Teknisk sett regnes du vel som førstegangsfødende, en trenger feks ikke 10 cm åpning for å føde et så lite barn. Selv hadde jeg svake rier og lite smerter i forbindelse med spontanaborten. Men jeg har ei venninne som opplevde riene i forbindelse med SA som værre enn riene i forbindelse med fødsel. Så selv om du kanskje ikke kalles andregangsfødende i papirene, har du jo erfaringer på linje med andregangsfødende... Fint at alt går bra med svangerskapet denne gang; håper du får en mer positiv fødselserfaring.
PlinkiPlonk Skrevet 30. januar 2007 #34 Skrevet 30. januar 2007 Mista selv en gang i uke 13/14, å da begynte jeg å fossblø på toalettet. Fostert kom ut der og da, og det var en spontanabort sa de på sykehuset. Hadde ikke mulighet å se att det var ett foster nesten. Så ut som en rar reke. Å kunne da aldeles ikke se kjønn!! Så du er førstegangsfødende, visst de sier de du andregangans, så tar de feil.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #35 Skrevet 30. januar 2007 Vil bare si at inne på 2 trimester så var det ei fra USA, som hadde vært på UL i uke 13 og fått vite at hun ventet jente. Da jeg var på UL i uke 13 sa legen at babyen dessverre ikke viste seg fram, så han kunne ikke si hvilket kjønn det var. Lykke til med fødselen!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #36 Skrevet 30. januar 2007 Gudbedre, så mange uvitende idioter det er her inne! Og tisper! Beklager, men dere fortjener disse ordene, når dere skriver som dere gjør. 1. Man kan i beste fall se kjønnet i uke 13 på ultralyd (det har hendt), men som regel kan ikke bildet fange det opp før noen uke senere. Avhenger blant annet av appratet. 2. HI har IKKE hatt en SA. Hun har AVSLUTTET SVANGERSKAP, etterfulgt av PROVOSERT ABORT. Dette kan føles som fødsel, og jeg skjønner at hun lurer. 3. Det må da for faen gå an å stille et spørsmål, selv om det er litt utenom det vanlige, uten å få hele tispekobbelet på nakken her inne? Kjerringer!!!
2 gutter og 1 jente Skrevet 30. januar 2007 #38 Skrevet 30. januar 2007 huff, så ekle noen kan være her inne...er bare på besøk igjen, men vet ihvertfall at jeg skal passe på å slutte å spørre alle mine dumme spørsmål her. Jeg er førstegangs og lurer på alt mulig. Jeg ser på denne siden som en flott mulighet til å finne svar og snakke med andre som lurer på det samme som meg og lignende... men det er jo uhyggelig når det blir sånn at man skal bli hengt ut sånn.....
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #39 Skrevet 30. januar 2007 Enig med deg. Det er nok litt for mange kjerringer samlet på ett sted her. Som i tillegg er tjukke i huet.
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 30. januar 2007 #40 Skrevet 30. januar 2007 Jeg regner med at det sikkert ikke var noe koselig opplevelse for deg heller.. Men en sikkert enda verre opplevelse når du ville ha barnet men det ikke var friskt,uff er ikke noe årleit. Du har termin dagen etter meg forresten:)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #41 Skrevet 30. januar 2007 Jeg var på ultra lyd i uke 13+6 og kunne da absolutt se kjønnet! Ingen lov eller regel som sier at man ikke kan se kjønnet før etter uke 16! Det kommer ann på alle mulige små faktorer om man kan se slikt i uke 13-14 eller ikke. Og har selv en søster som måtte føde fram et barn i uke 14 så til alle som snakker om ting de ikke hvet noe om, kjekk ut fakta før dere dømmer! Tøft nok fra før å måtte gjennomgå noe slikt om de ikke skal ta imot dritt fra uvitende, dømmende skravle bøtter som tror de kan! Til deg som fødet i uke 13. Ikke bry deg om hva enkelte sier. Du hvet best! Lykke til!
Silker Skrevet 30. januar 2007 #42 Skrevet 30. januar 2007 Blir helt skremt over den heksejakten som er her inne jeg!
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 30. januar 2007 #43 Skrevet 30. januar 2007 Helt enig med deg silker. Trodde det var mulig å spørre om hva som helst her inne uten å måtte få sånt tilbake. Lykke til HI:)
mamma+litenspire Skrevet 30. januar 2007 #44 Skrevet 30. januar 2007 Æ vil sei tusen takk til dåkker som trur mæ og støtta mæ.. Hadde faktisk grua mæ til å gå inn på denne sia igjen for å se all den dritten æ fikk på mæ.. Om at æ kun e ute etter oppmerksomhet og at æ lyg.. Æ kunne aldri ha tenkt mæ tel å lyg om nåkka sånt her.. Og æ veit ka æ snakka om.. Etter alt d mange skreiv,så må æ vær helt ærlig å sei at æ fikk tåra i øyan.. Og angra som d at æ stilte d spørsmålet i d hele tatt, men nu har man jo lært d til neste gang.. Så jente, pass på ka dåkker spør om.. For d e ikke artig i d hele tatt å få sånn så d her tilbake!
^**jente79+knøttet**^ Skrevet 30. januar 2007 #45 Skrevet 30. januar 2007 Du må ikke føle det slik. Alle er forskjellige og alle lurer på forskjellige ting. det er bare så dumt at alt må kommenteres negativt dersom noen tror at det ikke er sant. Da er det bedre å holde kjeft. Ønsker deg masse lykke til de siste ukene. Håper at du fortsette å spørre dersom du lurer på noe. Uansett hva det måtte være.
mamma+litenspire Skrevet 30. januar 2007 #46 Skrevet 30. januar 2007 snart 6-barnsmor: æ vil sei at d du skreiv inn stem.. Æ kalles nok førstegangsfødende, men har erfaringer som andregangsfødende:) d du beskriv om vennina di, sånn hadde æ også d.. Jordmora sa at dette va vondere enn vanlig fødsel..
Silker Skrevet 30. januar 2007 #47 Skrevet 30. januar 2007 Det skjønner jeg godt! Hev hodet og ikke bry deg om det.
mamma+litenspire Skrevet 30. januar 2007 #48 Skrevet 30. januar 2007 har på følelsen at denne fødseln kommer til å gå kjempe bra:) gleda mæ masse.. Lykke til til dere og:)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #49 Skrevet 30. januar 2007 Fikk ta med fosteret hjem og begrave det? Det tror jeg ikke er normalt... Så jeg har også litt problemer med å tro denne historien. Uansett regnes det som en abort, ikke en fødsel. (Forøvrig, min svigermor har to "kull" med barn, ettersom det er nesten 20 år mellom de to kullene, så ble hun regnet som førstegangsfødende da den yngste kom. Så at du regnes som førstegangsfødende er det ikke tvil om. Det er vel bl.a. ang opphold på barsel og hva du skal lære der.)
mammae:-) Skrevet 30. januar 2007 #50 Skrevet 30. januar 2007 Har opplevd noko liknande sjølv, på ordinær ul i uke 18 fant de ut at fosteret var dødt og hadde vert d ca siden uke 13. Fikk en modningspille i skjeden som skulle "løse" opp litt før utskraping men d enda med at d gikk så fort at fosteret kom ut i avd. hadde skikklege vonde rier før som ved vanleg fødsel. Veit ikke om dei såg kjønn da men har fått vite kjønn i ettertid etter obduksjon. Du reknes vel som førstegangsfødende men har vertfall fått prøve hva rier er. Uansett lykke til, og ikke hør på alle "ufine" menneskene her inne som ikke har anna og bedrive tida si med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå