Gå til innhold

Fødte i uke 13..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte føde i uke 13 ett dødfødt barn.. d va skikkelig vondt.. Trudde æ skulle dø! Men d e noen år sia nu.. D æ lura på e om æ e andregangsfødende nu da? Har termin snart..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blir ikke kalla fødsel i uke 13.. det er en abort. Så du er nok 1 gangsfødende nå, da du ikke har født før. Du har hatt en spontanabort.

Skrevet

Jeg ville selv valgt å kalle meg annengangsfødende. Du har tross alt født en gang før og har et barn for lite. Regner med at det står i svangerskapskortet ditt at du har en dødfødsel. Det står en egen kolonne vedr. tidligere svangerskap. Der står det sikkert Antall: 1 Lef.f.: 0 Dødfødt: 1

Skrevet

hmm. men på sykehuset sa di at d e værre å fød i uke 13 enn når man har termin.. måtte jo bli satt i gang og jør alt sjøl.. fikk rie og måtte press sjøl..

Skrevet

I uke 13 er fosteret ca 35 gr og 8.5 cm!!!! Man føder ikke da!

Skrevet

ja trur d står nåkka sånt.. huska ikke helt..

Skrevet

fød man ikke når man blir satt i gang og får rie og må press sjøl?

Skrevet

Ved en spontanabort foretas det utskrapning om det finnes rester etter fosteret. Har du født så er det en fødsel!

Som spontanabort regnes svangerskap som går til grunne innen 22. svangerskapsuke. 85 % av spontanabortene skjer i de tre første månedene av graviditeten. Derfor er det en del som må gjennomgå en fødsel.

Synes at du skal snakke med lege eller JM for å høre Deres mening om dette.

Skrevet

Slik du beskriver det så er det fødsel, uten tvil!

Skrevet

tror det er noen som er ute etter oppmerksomhet her.

Det blir ikke kalt fødsel før etter uke 16!! da har man krav på å begrave det dødfødte barnet,og en vaginal fødsel settes igang,før det er det som en vanlig abort,altså under narkose eller hvordan det gjør det.

Og hvis du er kommet så langt at du snart har termin,så vil jeg tro at jordmoren din har sagt om du er 1 eller 2gangs.

Så her tror jeg ikke det døyt på deg,for jeg VET hvordan det er å miste et barn,og ikke et lite embry som du har gjort,så gå en annen plass å lek!!

Skrevet

Husker ikke helt hvilken uke, men tror det er etter uke 23/24 at barnet blir kalla dødfødt om man misser barnet etter det. Før dette blir det kalla spontanabort.

Uke 13 er definitivt spontanabort og du er 1gangsfødende.

Litt påstående her, men er rimelig sikker i min sak..

Skrevet

va ikke utskrapning æ tok.. måtte fød sjøl.. Fikk til og me se d lille nurket.. Va en liten gutt, fikk se den lille lurn han hadde mellom beinan.. og han hadde så småe tær og fingra..

Skrevet

etter uke 16 er det en dødfødsel,eller en MA før det er det en spontanabort.

Skrevet

hahaha, ja for nå tror jeg virkelig på deg når du sier at du fikk vite kjønnet!!!

Morro du ja,kjønnet vises ikke før i uke 16++ for klitorisen og penisen er så å si like store da!!

Gå en annen plass du.

Skrevet

Fikk se kjønnet ja... *kremt*

Skrevet

okey.. æ gidd ikke å vær anonym lengre! For d e helt utrulig at nån kan påstå at æ skriv d her for å få oppmerksomhet!! E helt sjokka av at nån kan bedømm sånn! Nu e æ skikkelig skuffa!

D som skjedde va at æ va i uke 13 og legen sa at d va nå feil.. Men barnet va ikke død.. Så då bestemte vi oss for å ikke ha d.. Men di måtte fleire lega til for å vurder om æ kunne behold d! Men utskrapning va forseint.. Så då måtte di sett d i gang og æ måtte fød sjøl.. Fikk til og me se d lille fosteret som hadde småe tær og fingra.. Og en liten lur i midten.. Og vi fikk ta fosteret me heim og begrav d..

Skrevet

En kaller det en medisinsk abort når man "føder" i uke 13. Altså gjennomgått en abort og er førstegangsfødene ved ny graviditet.

Skrevet

Du er fortsatt førstegangsfødende da. Da du har hatt en abort og ikke en fødsel.

Skrevet

Desverre så har ikke jordmora sagt nå om d.. derfor æ skriv her og forklara situasjon.. og va kun ute etter ett svar.. Men trudde ikke at nån kan vær så kald og påstå at æ skriv d her for å få oppmerksomhet..! Og ja, vi fikk se kjønnet etter at han va kommet ut.. tru ka dåkker vil!

Skrevet

om du har født eller ikke så får du ikke vite om det er en gutt eller ikkei uke 13,fordi klitorisen og penisen er like store da,og synes hele historien din virker litt rar ja..har selv opplevd å miste,sent i svangerskapet,så vet godt hvordan ting foregår,så sorry,men jeg tror ikke på deg!

Skrevet

kansje man ikke ser kjønnet på UL før uke 16+++.. men vi fikk se kjønnet når han va kommet ut.. d e 2 forskjellige ting!

Skrevet

jeg mistete selv i uke 17,og kunne da ikke se kjønnet da den var kommet ut,og ikke legen eller gynekologen heller,for på dette tidspunkte var som sagt,klitorisen og penisen like stor,det sa alle på sykehuset,så jeg tror deg fremdeles ikke,men synd om det er sant at du har mistet,uner ingen den smerten å miste et barn

Skrevet

før æ fikk se fosteret, så sa jordmora sjøl at d va en gutt.. Og når æ fikk se fosteret sjøl, då så vi at d va en gutt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...