Gå til innhold

Har noen merket endring i asmaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en siste uka blitt mye tettere og sliter med å få sove om natten. Tar fortsatt Symbicort både morgen og kveld.

Har bestilt meg legetime i morgen, men er redd for å få beskjed om å øke dosen, noe jeg ikke har lyst til.

Er det flere som sliter med asma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått tilbake astmaen etter mange symptomfrie år. Veldig plagsomt om kvelden, tror det skyldes hormonene.

Skrevet

Jeg er faktisk blitt bedre etter at jeg ble gravid...heldigvis...før tok jeg fire doser Synbocort daglig(opptil 8 hvis jeg var skikkelig dårlig). Nå klarer jeg meg m 1 dose om kvelden...I tillegg tok jeg Singulair tabletter hver dag og Bricanyl v/anfall...Nå har jeg fått Symbicort Mite som jeg tar hvis jeg blir tett i løpet av dagen, men d er heller sjeldent..Men er bare sånn, noen blir verre og noen bedre...Kan være jeg blir verre neste svangerskap, kan aldri vite m denne sykdommen.

Men ang du er redd for å øke Symbicort dosen: Jeg gikk til min lungespesialist da jeg ble gravid og fikk beskjed om at Symbicort ikke var skadelig å ta. Jeg har og hatt gravide pas m alvorlig astma på avd der jeg jobber (er sykepleier på lungeavd..) som har fått Bricanyl på drypp, fått inhalasjoner på forstøver og prednisolon. Dette fordi astmaproblemer kan skade babyen mer enn medikamentene kan...Er hvertfall d jeg har fått beskjed om av forskjellige leger...

Skrevet

Tusen takk for at du svarte:)

Nå ble jeg mindre bekymret:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...