Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har soverommmet vårt rett ovenfor babyrommet, så har derfor vært inne på tanken å legge lille nurket på eget rom fra dag 1. Blir jo bare en rundt fem meter unna meg uansett. Men er samtidig litt i tvil da... Noen som har noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er førstegangs, så jeg skal vokte meg vel for å komme med råd, men jeg har da allikevel noen tanker rundt spørsmålet ditt. Babyen har sikkert ikke vondt av å ligge på eget rom, men hva med deg? Babyen skal jo ha mat i løpet av natten, og jeg tror en kan bli ganske sliten av å skulle stå opp og gå ut av sengen og inn på et annet rom hver gang en skal gi pupp/flaske. Det blir et så tydelig brudd i ens egen søvn. Jeg har planer om å ha sengen stående ved siden av vår egen. Vi har valgt en sprinkelseng der en kan senke den ene langsiden. På den måten kan jeg bare strekke ut armene etter babyen, amme og så legge den pent tilbake. Du finner nok ut av det :)

Skrevet

Vi gjorde det med førstemann, og det fungerte helt strålende! Du slipper å høre alle små "grynt" og "knirkelyder" som den lille lager, men samtidig hører du når han/hun skriker (vi hadde babycall i tillegg). Eneste ulempe er at man som mor må forflytte seg litt lenger for å amme om natten, men jeg synes det var helt uproblematisk. De gangene vi har måttet ligge på samme rom (ferier, besøk etc), ender det med at vi sover dårligere tre...Mao. er både han (som nylig fylte 2 år) og vi vant til å sove adskilt. Nå venter vi nummer to, men har flyttet til et mye større hus der barnerommene ligger i en annen etasje. Gjør ikke noe at toåringen ligger der, men synes ikke jeg kan legge en nyfødt baby så langt unna oss. Så denne gangen må vi har barnesengen på vårt rom. Dessverre, må jeg nesten få si...

Skrevet

Vi har planlagt å ha jenta vår på eget rom fra begynnelsen av. Hun er vegg i vegg så det er bare en dør i mellom oss. vi har ikke plass til senga innpå vårt soverom. Min svigerinne gjorde det med niesen min og de har kjempegod erfaring med det.

Vi skal bruke babycall i tillegg og når det gjelder ammingen har jeg ordnet med en god stressless innpå der. Tror det blir greit.

Skrevet

Takk for svar jenter :) Blir nok til at jeg prøver det også. Blir det tungvindt så er det jo ikke noe problem å flytte han over til oss.

Skrevet

Jeg blir så våken om jeg må forflytte meg for langt... Søvn er jo ikke noe man får for mye av den første tiden. Så jeg valgte å ha babysengen like ved meg helt til jeg sluttet å amme om natten...

Jenta mi lå ofte sammen med meg i sengen, og jeg sovnet med henne til brystet... Koset meg glugg!!

Hun gråt sjeldent. Samboern sov søtt, og var opplagt til jobb dagen etter...

Skrevet

Hadde et barnerom vi tenkte å bruke for noen dager siden vi også.. bare ei dør fra våres rom til det rommet.. Men så rev vi den veggen mellom og begynt å rette opp gulv og male vegger og sånn.. :) Så da blir det et giga-rom (18 kvm) og der skal vi ligge innpå alle tre!! :) Tror det blir bra, jeg!! Men skal ha sin egen seng/vogge, ja!! Tror ikke babyer har noe vondt av å ligge på eget rom fra starten av, men jeg vil være nær min egen lille gullklump.. :)

Skrevet

Vi har liten plass på vårt soverom så babyen må ligge på sitt eget rom. Men på barnerommet er det god plass til en ekstra seng, så jeg kommer til å ligge inne hos babyen så lenge det trengs. Da forstyrrer vi ikke pappa'n så mye heller (- han må jo opp på jobb)

Venninna mi gjorde dette og det fungerte utmerket!

Så flytter jeg inn til gubben igjen når babyen begynner å sove hele natta el. noe sånt.

Skrevet

Bare legg babisen på eget rom helt fra starten av!

Det hadde jeg gjort dersom jeg hadde visst det jeg vet i dag med snuppa vår! Hun sover så lett at man kan ikke snu seg i senga uten at hun våkner og det er veldig irriterende. Jenta vår har fått det ene gjesterommet vårt til rom og der står det en ekstraseng. Så det jeg har gjort er at jeg har lagt meg i den senga og ammet når hun skulle ha mat på natta. Så slipper man å sitte å halvsove i en vondt stol. I starten så tar jo amminga gjerne litt tid så da er det greit å ligge og amme. Problemet er jo at man sovner til litt.... Ikke vær redd for at du ikke skal høre babyen våkne, det ligger i oss mødre å høre den minste lille lyd fra gullene våre!

Skrevet

Så bra at du starta den tråden, nå fikk jeg noe å tenke på. Jeg trodde "alle" hadde babyen på samme rom som seg for å kunne amme enklere og sjekke at den puster hvis man våkner om natta og lurer.. (Et par venninder som mener det.) Men jeg må jo alltid på do hvis jeg våkner om natta, uavhengig om jeg er gravid, så jeg må opp allikevel. Det med å sjekke om den puster kan vel fort bli en tvangstanke, og som flere sier så sover pappaen som skal på jobb bedre. Hm, kanskje eget rom fra natt 1 var en grei ide. Men jeg kan ikke ha åpne dører mellom oss pga kattene, så det må bli babycall da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...