Gå til innhold

får hun for lite mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tuppa vår er nå 7 mnd, og vi har tenkt å avvenne henne med pupp på natta. Nå våkner hun gjerne 2-4 ganger per natt og vil ha pupp. Det virker som om hun er skikkelig sulten og spiser mye. En natt jeg var borte spiste hun nærmere 200 ml mme i løpet av natta.

Jeg synes hun spiser mye på dagtid, men bør jeg forsøke å gi henne mer og håpe at hun da sover bedre? Eller bør vi bare prøve en skrikekur?

Dette spiser hun:

tidlig morgen: pupp i senga

10.00: flaske med 120 ml

12.00-12.30: grøt av 100 ml vann+ litt fruktmos

15.30: middag. Lager selv, men ca et sånn middagsglass.

18.30: Grøt av 130 ml vann + en flaske med 120 ml+ litt pupp

Hun spiser altså 3-4 ganger per natt.prøver å gi henne pupp før hvert måltid, men hun vil ikke ha. Har akkurat begynt å gi henne flaske med mme nå, nettopp fordi hun ikke vil ha pupp på dagtid.

Noen gode råd? Vil så gjerne ha tilbake nattesøvnen snart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg ville avvent henne nå ja! hun spiser mer enn nok i løpet av dagen.. du kunne kanskje prøvd å få i henne litt skive eller noe til melka kl 10? da er du ihvertfall helt sikker!

da jeg avvente (spiste 2-3 ganger på natta..opp til 500 ml!!) så var jeg sikker på at det ikke skulle gå..men etter 2 netter med vann, og null klaging (han liker ikke vann, så han svelgte en munn, og la seg igjen)

så var han avvent!

min spiser 1middagslass, 4 skiver og grøt av 100 ml vann+500ml mme i døgnet.. han sover fra 1900-0800, og får gjerne ikke frokost før 0930.. så han klarer seg fint 14 timer uten mat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...