Gå til innhold

Gravidsele til bil?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ved en kollisjon kan en voksen person veie tre-fem tonn. Hos en gravid kvinne ligger fosteret langt fram og utsettes derfor for en ekstrem belastning i kollisjonsøyeblikket. BeSafe Gravid styrer bort hoftebeltet fra magen og fosteret. Ved en ulykke fordeles trykket jevnere over hele kroppen og kraften flyttes bort fra magen og ned på hoftekammen. Moren slipper dessuten ubehaget med beltet over magen ved daglig bilkjøring.

Ved ulykker der gravide har vært innblandet har fosteret klart seg takket være at kvinnene har anvendt beltestyring. Anvend derfor BeSafe Gravid allerede fra andre graviditetsmåned.

dette sto på hts sine sider...

Annonse

Hmm. Skjønner godt at HTS reklamerer slik på sine sider. Vet om gravide som ikke har brukt slik sele og som har vært i kollisjon og det gikk veldig bra. Du bare drar beltet under magen slik at det ikke går rett over magen.

Hadde sånn sele i forrige svangerskap og syntes det bare var noe pæl, brukte det ikke. Jeg brukte mye skjørt og da kan man ikke bruke den selen på "anstendig" vis i og med du drar opp selen mellom bena.

Opp til hver og en om man føler seg tryggere og/eller synes det er praktisk med et slikt belte, jeg syntes det bare var en unødvendig utgif (dog ingen stor utgift).

Produsentene spiller jo på frykt for å skade barnet blant oss gravide for å få solgt tingene sine....

Om det virker eller ikke, det skal ikke jeg si noe om. Men jeg kjørte tre timer på torsdag... det var ubehagelig å ha press, følte jeg måtte på do i ett.. Da jeg kom fram, fikk jeg bilputa (hadde lånt den til ei venninne) Turen hjem igjen var mer behagelig i så måte.. Hadde ikke følelsen av å måtte på do hele tida...

Så det er da godt for noe uansett :-)

Jeg dro til babyutstyrbutikk med en gang, og de anbefalte at man begynner å bruke den med en gang (og de hadde den ikke inne på lager selv akkurat da...). Jeg kjøpte den på Nordby (Sverige) og betalte 299,- svenskekr. Og det er nøyaktig den samme du får kjøpt til 399,- her hjemme. Samme merke, eske og alt. Jeg må si at jeg synes det er deilig å bruke den jeg. Når man er mye kvalm og øm i magen trenger man ikke et belte som presser over i tillegg. Jeg anbefaler det derfor på det sterkeste! Løp og kjøp!

Og det er greit at det kan gå bra dersom man kræsjer uten dette beltet, men sjangsen er enda større for at det går bra dersom du har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...