Happy Ignorant Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Dere som har svart på atopisk eksem spørsmålet lengre ned på siden her; hvorfor ikke ull rett på kroppen? Er det allergifremkallende? Reagerer de på selve ulla? Grunnen til at jeg spør er at gutten min har fått tørre flekker over hele overkroppen. Klør ikke og ser ikke ut til å plage han på noe vis, men det blir bare fler av dem. Har lurt på om det kan komme av ulla? Han er 5 mnd nå og vi har brukt ullbodyer og ullstrømpebukse på han siden han ble født, trodde jo at det skulle være så gjevt... Har forresten prøvd hydrokortison og alt av kremer, og ingenting virker.
Brava Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Å ta ull rett på kroppen når man har eksemhud kan KLØ! Uansett hvor myk og fin ullen er. Jeg snakker av egen erfaring. Eksemen min blir iallefall verre av det, samme med syntetiske stoffer. Jeg synes det er veldig ubehagelig å gå med ull helt innerst, blir også tørrere av det. Til barnet mitt bruker jeg ullundertøy som har et bomullslag på innsiden. Du kan jo prøve dette. Neutral vaskemiddel.
mumbo Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Ulla i seg selv skal ikke være noe problem, men kjemikaliene ulla er behandlet med kan være det. Prøv ubehandlet ull, f.eks fra nøstebarn. Evt. ubehandlet ull/silke.
krølle... Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Har du sett på ull i mikroskop? Ser ut som piggtråd... derfor det klør... og kan gi utslett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå