Gå til innhold

Kan man bli sykmeldt fordi man er så trøtt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sover så dårlig om natta for tiden! I tillegg har jeg en datter på 2,5 som skal opp å stelles og følges i barnehagen. Deretter skal jeg i full jobb. For å få det til å gå opp må jeg egentlig stå opp 06.15, noe som føles helt forferdelig nå som jeg er gravid.Ikke får jeg lagt meg nedpå når jeg kommer hjem heller for da er det jo henting i barnehage (de dagene det er mitt ansvar), lage middag, være sammen med dattere osv. osv fram til hun sover i 20.00-tiden. Det ender ofte med at jeg sovner mens vi ser på barne-tv og er helt i ørska når jeg må i gang igjen. Noen dager sitter jeg bare å koper på jobben, mens andre dager går det bedre. Er det legitimt å ta seg en sykedag når man er altfor trøtt eller eventuelt en sykmelding som reduserer arbeidstiden litt de dagene man har hatt en vanskelig natt? har aldri vært sykemeldt før. Synes det er så kjipt overfor jobben og vet ikke hva jeg skal si til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke fungerer på jobb pga trøtthet, kan du sikkert få en sykemelding. Forklar situsjonen for legen din, og hør hva han sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med legen din og med arbeidsgiver og forsøk å få til aktiv sykemelding. Da kan du selv regulere arbeidstiden i forhold til formen. Det er mer slitsomt å gå gravid når du har småbarn i tillegg, og det har sikkert legen din forståelse for. Dersom man er så sliten at man ikke fungerer i det hele tatt når man kommer hjem fra arbeid så er det et tegn på at det kanskje er for mye. Så fortell legen din hvor sliten du føler deg, at du har konsentrasjonsproblemer på arbeid og at du ikke klarer å få hentet deg inn. Vet at det kan føles kjipt i forhold til jobben, men for dem må det jo være bedre at du fungerer på arbeid når du er. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist jeg var gravid var jeg veldig trøtt. Jeg hadde ingen barn utenom, men fikk sykemelding. Jeg jobbet da 80 %, og fikk "fri" en dag i uka. Valgte onsdagene slik at det ble et avbrudd midt i uka. Det hjalp veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er hovedinnleder her! (Ikke mening å være anonym, men har ikke funnet ut hvordan jeg får meg et Nick-navn). Høres veldig godt ut med en fridag i uka. Vet mange gravide jobber redusert etterhvert, men lurer liksom på om det er for tidlig å be om det når man bare er i 10. uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...