Gå til innhold

Når kan man snu bilsete?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan snu bilsete når man vil. Det er ikke påbudt å sitte bakovervendt.

Skrevet

Ikke påbudt, med anbefalt å sitte bakovervendt til ungen er 4 år... Jeg snudde setet til min eldste nå, hun blir 3 i april... Ville nok ikke snudd setet før ungen var over året vertfall... Pga hodet som er så tungt i forhold til resten av kroppen i en evt kollisjon.. Så dersom poden godtar det ville jeg ikke snudd setet enda..

Skrevet

De bør sitte bakovervendt så lenge som mulig, hvertfall til de er 3 år..! Og det er fint mulig, har selv en gutt på 3 år og 4 mnd som sitter bakovervendt med kjempegod plass - og stortrives..! Panoramautsikt ut av bakruta :-)

Men det er påbudt å sitte bakovervendt til 9 kg i hvertfall..!

Skrevet

Det er ikke påbudt å sitte bakovervendt nei. Det finnes jo boxetter å få kjøpt. Her ligger jo barnet. Og hva med barn som har funksjonsfeil (eller en gipset rygg osv) og som må ligge?

Mange barn må sitte fremover pga. bilsyke. Så tror nok flere mødre velger å snu barnesete fremover når barnet blir eldre. Lett å si fy-fy når man enda ikke har erfaring.

Skrevet

Det er påbudt med bakovervendt bilsete, men også boxette og nett er lov... Nå var det snakk om fremovervendt vs bakovervendt...

Skrevet

Unger som er under 9 kg skal ikke snues fremover. De bør sitte bakovervendt så lenge som mulig. Det anbefales 3-4 år. Det går fint, har ett barn som er 101cm lang, 3 år og stortrives bakovervendt!

I noen tilfeller må barna snues før. Det sier seg selv at en ikke kan la barna spy hver gang en skal kjøre en liten tur... det er helt greit :-) Snur en derimot en ettåring uten å ha en god grunn for det, er en rimelig uopplyst etter min mening!

Skrevet

Det begynner å bli trangt med bena hans( Ikke neo problem ennå! Men sån kan han ikke sitte til han blir 3 år da vil han jo ha knea i magen! Han får sitte slik en stund til!

Skrevet

Vi snudde poden da han var 2 år. Da hadde han sittet med beina under øra en god stund. PS han er kjempestor. Veide 20 kg og var vel 1 meter.

Skrevet

Oj, det var stor gutt, det, ja! Jenta mi på 5,5 år har ikke rundet 20 kg ennå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...