Gå til innhold

verre og få fødsel igangsatt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

......enn at den starter av seg selv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte min datter 15 dager på overtid i november. Jeg ble satt igang med modningskur (tabletter i sjeden). Fikk masse falske rier av det, men var ikke noe vondere enn kynnere. Tok sin tid (lå på sykehus i to døgn) men det var fordi at en jordmor ikke satt kur på sitt skift. Når riene først kom tok det 1 time og 50 min til hun var ute. Kun 5 min med pressrier. Jeg fikk ikke epidural eller annet smertestillende og syntes det gikk helt fint. Selvfølgelig var det vondt, men ikke mer enn man takler. Fordelen med igangsetting er at det ofte går kjappere da.

Mange fortalte meg om sine fødsler og jeg var rimelig skremt. Etterpå jeg selv hadde født (5 min etterpå) sa jeg til samboeren min at jeg ikke skjønte hva folk maste om. Ja, det er vondt, men det går jo helt fint og man vet at med en gang barnet er ute, så er smertene vekke! Lykke til alle sammen, og det er ikke noe å grue seg til!

Skrevet

har aldri hatt behov for og bli igangsatt, men er blitt livredd for at det skal skje denne gangen, er så mange her som har sagt det er ille.. men vi kan vel ikke klage på smertene bare alt går bra og uten komplikasjoner, og ikke minst velskapte barn. har født tre barn og alt har gått kjempe fint, tross smertene :) har en bitte liten prinsesse hjemme nå du da ??:)

Skrevet

Kan igrunn ikke svare på det da jeg bare har født en gang, da ble jeg igangsatt med drypp. Men for meg var det ihvertfall sånn at barnet ikke hadde det bra i magen, og det å bli satt igang var en lettelse- endelig slipe å gå og være redd. Så om det var mer intens enn en annen fødsel så spilte ikke det noen rolle....Og som nevnt går det ofte fortere, hele fødselen var over på 6 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...