Gå til innhold

når kan de overleve?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også hørt at uke 26 er en magisk grense, men at de gjør alt de kan for å redde barn fra uke 24. Spurte jordmoren på ul sist gang om dette gjaldt tvillinger også, og da sa hun ja for de fleste tvillinger vokser like mye som det skulle vært en fram til uke 30.

Her jeg bor er det et tvillingpar som ble født i uke 25 for 7 år siden som var 570 og 630 gram, og de er akkurat som alle andre barn nå. Men et annet tvillingpar som kom i uke 26 var 880 og 970 gram, så de vokser utrolig på den uka.

Jeg selv skal være så glad når jeg har kommet til uke 28:-). Er 22 nå.

Lykke til!

Annonse

Min jordmor på sykehuset og her ute i distriktet sier som hun under her at da er sjansene veldig store for at det skal gå bra. De vokser veldig på de ukene før det, så er kanskje noe med det. Håper i allefall og gåå til uke 35, men tror nok jeg vil bli mye roligere etter uke 28:-)

Jeg fikk beskjed om å ta kontakt med føden dersom noe skjedde etter uke 24, for da vil de være levedyktige. Min jordmor sa at tvillinger ofte er mer modne enn enlinger. Videre sa hun også at uke 28 er en slags magisk grense hvor en nesten kan garantere at det skal gå bra og at ungene ikke tar skade dersom de blir født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...