Gå til innhold

Symfysemål uke 18?! Lyst til å svare meg? :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble målt hos legen idag og var 18 cm i uke 18...det er vel ganske mye, er det ikke? Skal på UL 13.feb, så legen lurte på om jeg blir skjøvet frem da...

Litt spennende å høre hvilken mål dere andre jentene har!:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde 19 cm i uke 19, og det er akkurat på kanten av det skraverte-feltet. Jeg hadde litt mage fra før av, så legen min var overasket over at jeg ikke lå over det jeg gjorde. Og babyen var "riktig" størrelse på ultralyden.

Skrevet

Krysset han ikke av på helsekortet ditt da?

Dersom det er innenfor det grønne feltet som omgir den røde grafen, så er målet innenfor normalen! Husker ikke helt sikkert, men jeg tror at 18 cm ikke er mye over det grønne i hvertfall.

Jeg var 16+5 når jeg ble målt og mener det var ca 9 cm. I hvertfall var det midt på det grønne feltet under rødstreken, så alt var visst som det skulle!

Skrevet

Joda:) Han gjorde det. Ligger et lite stykke over både den røde streken og det grønne feltet, så det er jo mer enn gjennomsnittlig!:)

Skrevet

målte symfysemål hos legen i går, og da sa han at det skulle være ca like mange cm som en var i uker..jeg er 19 uker og hadde da 19 cm på symfysemål, som da var helt etter normalen..kan være de ulike legene og jordmor praktiserer forskjellig i forhold til dette også da..

Skrevet

Jeg var hos jordmor i dag, er uke 17 og var 16 cm. Helt perfekt i følge henne;-))

Skrevet

jeg var målt i uke 20 og da var jeg 19cm, også ett hakk over den røde strekken. JM sa at det var vanlig for europeske damer å ligge litt over den røde strekken.

Fordi vi er litt større en feks asiatiske damer, som ville være på strekken eller litt under.

(jeg ville ha trod at de bruker en annen type måle system der, men det var dette hun sa ihvertfall)

så sier svingerinnen min (som har født 4 barn selv, dette er min første) at hvis man ligger over den røde strekken så er det tegn på at barnet blir født på tiden eller litt før.

men hvem vet, alle er forskjellige! :OD

Skrevet

I uke 18 var mitt mål 16,litt under streket.

Skrevet

Da jeg var 18, var målet mitt 19,5 cm, enda høyere enn deg da..:) Det trenger ikke å ha så mye å si på hvor langt man er på vei..

Var langt over det grønne i hele forrrige svangerskap, hadde da mye fostervann og stort barn. Denne gangen er det foreløpig normalt stort barn og fostervann, men jeg ligger over det grønne feltet uansett.

Skrevet

Med lillegutt var jeg 20 cm i uke 17. De leita etter tvillinger, men det lå kun en skjønn gutt der=) Nå vet jeg ikke, men er stor denne gangen og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...