septembergutt Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Jeg bare lurte på en ting.......... Hvorfor er det slik at man kan introdusere fast føde tidligere til mme-barn enn de som fullammes? En skulle nesten tro at de som ble ammet ble hjulpet til å tåle maten bedre ved de gode stoffene i morsmelka. Alt man lurer på når man sitter og kjeder seg...... :-)
selfangerkjerringa Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 dette visste jeg ikke faktisk... hm... nå ble jeg skikkelig nysgjerrig!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Fordi mm har alle veiktige næringsstoffer og styrker imunforsvar osv.. derfor behøver man ikke gi babyer under 6mnr fastføde fordi de får i seg nok næring.. De blir på en måte mett og god når de får mm.. mme er på en måte fetende, men ikke så mye mat i.. Så drikker babyen mer enn 1liter og er fremdeles litt urolig, så anbefales det å begynne med fastføde når baby er 4-6mndr.. De blir også mette av mme, men på en annen måte.. Litt vanskelig å forklare.. Men det er det jeg har komemt fram til.. Måtte selv begynne å gi tassen mme da han var 3,5mndr fordi han ble ikke mett av melka mi og la ikke på seg så mye.. Han begynte også å bli urolig etterhvert av mme så derfor var grøt da han var litt over 4mndr bra for han...
septembergutt Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2007 hmmm......... mett og god er vel ikke det jeg vil kalle min lillemann etter bare mm.....Heller sulten og urolig og konstant på puppen. Jeg skjønner at mm er næring god nok, men det kan vel ikke være mer skadelig å gi grøt dersom barnet fullammes enn dersom det får mme?
selfangerkjerringa Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 Det må jo variere veldig fra person til person... jenta mi var meget fornøyd med mm, vi introduserte fast føde for å trene opp smakssansen hennes, ikke fordi det ikke var nok med melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå