Gå til innhold

Helt avhengig av nesespray!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bruke det døgnet rundt, og har vært avhengig siden forrige kraftige forkjølelse i oktober....... Virker som om det aldri skal løse seg, det har gjort det før nemmelig.. Blir tett etter 2 timer, og da må jeg ha en sprut, hvis ikke stopper alt opp.. Værst om natta!

Er dette pga svangerskapet??

Tidligere, så har den vært i bruk ca 14 dager.. så ordner det seg.... men nå......

Uff.. blir så lei av den.... ser tommme flasker overalt...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest at man får irriterte slimhinner når man er gravid...og det innebærer gjerne tett nese. Har selv vært "dedd i neda" siden september en gang...men hater jo nesespray da så jeg har ikke akkuratt blitt hekta ;)

Skrevet

Hehe det er nokk hormonelt ja.. ble plaget i ca 3.mnd.. men den siste mnd får jeg ikke sove uten nesesprayen, bruker den kun om kvelden da og buker barnesprayen ,men uansett.. det er veldig irriterende!! For man skal jo ikke bruke de mer enn 10 dager sammenhengende, noe jeg sef har gjort for må jo puste ,men prøv å ikke bruk det så mye.. f.eks kun om kvelden og prøv å gå over til barnespray.. man vil ikke irritere slimhinnene for mye , men de fleste sier dette forsvinner når den lille kommer!! det håper jeg!!! Jeg har prøvd alt saltvann etc kun nesesprayen som funker...

Lykke til da og håper du blir bedre;-)

Skrevet

-da er jeg ikke alene om dette da..:)

Jeg har hatt litt dårlig samvittighet for å bruke vel mye.. og her holder jeg ikke akkurat opp etter 10 dager... Jobber 100% enda, og kan ikke gå tett på jobb... ekkelt. :)

Nesespray for barn bruker jeg innimellom.. men må innrømme at det åpner seg mye bedre med en voksenspray...

Satser på at det ordner seg etter graviditeten.. :)

Skrevet

Nei du er ikke alene og det er ikke noe artig å gå slik.. jeg må puste gjennom nesa så har ikke noe valg.. men jordmora mi sa at overdreven bruk kunne føre til at når man var ferdig å være gravid at man da var så avhening at man måtte "avvennes" på en måte;-D hun rådet meg til å veksle litt så etter ti dager med zymelin byttet jeg til rhinox... osv;-P har klart å redusere bruken til kun kveld ,men det var mer før.. Har ikke mye valg så må jeg avvennes etter fødselen så pytt pytt;-)

Skrevet

hei hei, har hatt samme problem eneste som hjelper er å slutte me nesesprayen. det tar ca en ukes tid før du begynner å merke at du blir bedre.så du må bare holde ut å gå kjempetett i nesen i noen dager, så blir det bedre til slutt ;) kan ha sammenheng med graviditet, man blir viss mer hoven i slimhinnene;( lykke til

Skrevet

det er ikke bra med så mye nesespray. Slutt med den og kjøp mentholatum på apoteket og smør deg under og litt innafor neseboret. Det løser tettheten. Bruker du så mye nesespray så ødelegger du slimhinnene inni nesen og vil få et stort problem fremover også. Min familie sverger til Mentholatum og det er ingen som nesespray lengre!

Skrevet

Ville bare si at i forrige svangerskap var jeg så avhengig at det første jeg pakket i sykehusbagen var nesespray.... Men den brukte jeg aldri! Tettheten forsvant SAMME DAG som babyen kom ut. Var helt utrolig. Og jeg som hadde forberedt meg på "avvenning" etter fødsel... Er dessverre avhengig av spray for å få sove nå og, får håpe det går på samme måte. Har aldri brukt nesespray utenom svangerskap.

Skrevet

ei venninne av meg brukte nesespray i hele svangerskapet med sin første sønn - hun ble avhengig og bruker det fortsatt hver dag ÅTTE ÅR etterpå!!!! Det er en grunn til at man skal ta pause etter 10 dager, fordi langvarig bruk av nesespray kan føre til motsatt effekt. Slimhinnene blir ødelagt og man får fortere tett nese. Når det har gått så langt som med henne, så er operasjon den eneste løsningen... Så IKKE overdriv bruken av nesespray!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...