Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Etter et langt deilig bad i går på dagen fikk jeg ganske plutselig store smerter i anklene og knærne... blodårene nede på fotbladet har "blitt tydeligere" og jeg er vanvittig kald på beina hele tiden.... Blir litt engstelig... Hva bør jeg gjøre videre? er 30+2 nå... Er dette ting som er vanlige problemer som dukker opp i løpet av et svangerskap?
Koja Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Jeg har det også sånn, men det er fordi jeg har veldig mye vann i beina...har ikke bekymra meg men hvis du er usikker bør du ringe legen din... Lykke til
mamma'n til bitteliten Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Jeg tror også det er ganske vanlig, så ville ikke vært så bekymra, særlig hvis det gjelder begge beina. Hvis du hovner veldig opp og blir rød og spent i huden kan det være tegn på blodpropp. Ikke så vanlig å få det i begge beina samtidig. Dette er uansett bare et råd, hvis du er redd ringer du legen dinLykke til
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Hevelser i svangerskapet er svært vanlig - og ufarlig i seg selv. Hevelser kan imidlertid opptre samtidig med annen sykdom, særlig svangerskapsforgiftning. Du bør derfor kontakte lege hvis du får mye mer hevelse enn tidligere, eller om du hovner opp i ansiktet, rundt øynene. Tydelig hevelse i bare én ankel eller legg kan være tegn på blodpropp og må også undersøkes snarlig (samme dag). Da vil det også i tillegg være rødhet rundt området! Hvis du får hevelse uten at det kan påvises noen sykdom, trenger du ingen behandling. Beveg deg normalt mye og legg beina høyt når du sitter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå