Tenker på nr 4 Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Det nyeste de har forsket på nå er jo at tyggis er kjempe bra for å få hjernen til å jobbe. De anbefaler å gi tyggis til barna når de står opp for å få i gang hjernen med en gang. Har selv en gutt på 2år, og lurer på å gi han tyggis. Extra er jo bra for tennene også
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Men hvorfor er det bra for hjernen? Blir jo det samme om man tygger en banan. Eller om barnet snakker mye.....man beveger jo munnen.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Kjenner at jeg ble fryktelig nysgjerring på en link eller et sted hvor jeg kan verifisere dette utsagnet....
Tenker på nr 4 Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2007 ang hvor jeg har fått opplysningene fra. Mamma fortalte meg det her om dagen, ho hadde sett det på Dr.Phil på tv 3. Kan jo være han har en link på siden sin:)
Salsa Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 Der så jeg det også. Det var noen undgdomer som slet pga ADHD og ADD etc. De klarte ikke å konsentrere seg og var oppfarende og utagerende. Han eksperten som Dr. Phil ofte drar inn (husker ikke navnet) er jo ekspert på hjernen og hjernesykdommer etc. Han gjennomførte et prosjekt med disse barna, hvor de bl.a. skulle tygge tyggis og og høre på rytmisk musikk når de gjorde skolearbeid (og ellers også). Det førte til at konsentrasjonen bedret seg betraktelig og de fikk mye bedre score på tester på skolen. Det med tyggis hadde med oksygetilførselen til hjernen å gjøre, f.eks. når man har en prøve og kanskje glemmer å puste skikkelig pga nervøsitet og sånn. Kan sikkert lese mer om det på www.drphil.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå