scubagirl med scubababy Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Hei igjen lbhu.. Laget en ny tråd for oss jeg.. Idag har jeg vært hos legen. Hun er strålende fornøyd med meg og mitt svangerskap. Hun sa jeg skulle legge meg på benken, sånn at hun evt. kunne høre fosterlyden. Hun begynte å klemme på magen min og kunne fortelle at jeg bar på en liten "grapefrukt" akkurat nå.. Målte magen min til 14cm. Vet ikke helt hva det betyr, men det er vel for å se hvor mye den vokser mellom hver legetime tenker jeg.. Hun satte også en slik doppler på magen min sånn at vi kunne høre pulsen. Pulsen var på 150 slag. Og når hun skulle høre min puls var den rolig og hvilende. Hun var så fornøyd og smilte fra øre til øre... Jeg var på en sukkerbelastning for en uke siden. Det er for å måle insulinresistensen min. Fastende nivå lå på 5.5 Etter 2 timer og 2,5dl. sukker lå nivået på rett under 11. Det var visst et greit resultat med tanke på at jeg har kostregulert diabetes. Hun ville ikke sette meg på noe medisiner. Men jeg skal også her følges nøye opp. Blodtrykket mitt var dessverre litt for høyt, så jeg må øke dosen på medisinene mine litte grann. Men så lenge man blir fulgt opp, så regner jeg med at alt går som det skal... Ny time på valentinsdagen. Samme dag jeg har tenkt å fri til min kjære... Har bestilt ringer allerede. Gult og hvitt gull. Håper han sier ja. Når det gjelder dykking og dykkeklubben, så er det ikke mange aktive mødre med. Dessverre.. Det virker som om barn er en hindring. Det er mange fedre som dykker. Vi har flere aktive kvinnelige dykkere, men de har liksom sagt at barn er noe de får få senere i livet. Jeg prøver å si at plutselig er det for sent. Men de hører ikke på det øret.. Regner ikke med at det blir noe dykking på meg i 2007. Når babyen er født er vi jo midt i august. Vet ikke når puppene er klare for "squeeze" jeg, så det burde vel gå litt tid før jeg trykker kroppen min inn i dykkedrakta tenker jeg. For alt jeg vet må jeg kanskje få meg ny drakt også.. hehe... Har kjøpt 2 bløtkakestykker idag. Tenkte jeg skulle koke kaffe til samboer og be han i bursdagsselskap ikveld. Familien er bedt til fredag. Ha en fin dag videre.. Klem fra AnneM
lbhu Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Hei og hå! Kult med en egen "tråd":-) Har hatt det så travelt med jobb, så har ikke vært inne på disse sidene før nå:-( Frieri på valentinesdagen du! Så kult! Vet du hvordan du har tenkt å gjøre det? Det er jo kjempestort, og veldig tøft at du skal fri! Tror du han har mistanke om det? Bra at du får ekstra oppfølging pga. diabetes. Er det slik at det er problematisk med diabetes i forhold til graviditet og svangerskap? Vet rett og slett ikke så mye om slikt. Og hvordan er det med diabetesen i forhold til dykking? Kanskje ikke det beste å få føling under vann? Men er det slik at du har såpass kontroll over diabetesen at det går greit med dykking og slikt? Huff, nå ble det mange spørsmål her, he, he. Hadde du bursdag i går, forresten? Må jo bare få gratulere! Jeg har bursdag på fredag og har store problemer med hva jeg skal ønske meg. Jeg snakket nettopp med en venninne, og det eneste jeg kommer på av ønsker er store underbukser, og det er liksom ikke det kuleste å gi.. (Eller å få, for den saks skyld...) Nei, vi får snakkes!
lbhu Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Meg igjen her... Leste nettopp gjennom bursdagstråden din hvor det ble snakket litt om kjønn og hjertelyd og slikt. Kom bare på det at dykkere har større sjanse for å få jenter enn gutter. Dette pga. jat entesædcellene er "sterkere" enn guttecellene, og at guttecellene dør raskere hos dykkere pga. temperaturforandringer og slikt. Så dersom samboeren din dykket aktivt i tiden dere ble gravide, så kan det jo være det er en jente?? Likevel, det er jo aktive dykkere som får gutter og, men statistisk sett har man større sjanse for jente altså.. Vi får en gutt, men mannen min dykket ikke så aktivt rundt den tiden vi ble gravide, så tror ikke dykkingen hadde noe å si der. Nå kaver babyen på inni magen min. Kjenner han sparker og beveger på seg, det er så kjekt! Men ganske sykt og:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå