Gå til innhold

Juni: brødskive og pålegg


en fin gutt og et lite + på cb

Anbefalte innlegg

er det for tidlig å gi prim på skiva nå? det er jo et meieriprodukt?`

min virker litt lei leverpostei. har spist brødskive i ca 1 mnd til nå.

han kniper igjen når den kommer, helt til han fikk prim i går da...

 

og noe pålegg har jo endel salt i.

ser at noen kjøper eget smør til maten til barnet som er usalta. helsesøster har ikke sagt noe om dette. ikke har jeg spurt heller for den saks skyld. vet jo at barna ikke skal ha noe særlig salt i seg. men er det totalforbud?? oig hvor lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener å ha hørt at en kan begynne å gi meieriprodukter i små mengder - f.eks. smør i middagsmaten, pålegg på brødskiva og yoghurt. Jeg tror at det sto på temasidene her.

Jeg har gitt gutten min litt yoghurt. Ga først ren yoghurt naturell, men da ble det gysing! Senere lot jeg ham smake da jeg spiste yoghurt naturell med boysenbær-syltetøy oppi, og da ble det tydeligvis kjempegodt! :-) Han ville ha mer enn de tre skjeene jeg turde gi ham.

 

Jeg tror ikke man trenger å være kjempeopptatt av at ungene ikke skal ha noe sat eller sukker. De skal jo begynne å spise "vanlig" mat etter hvert, og gradvis innføres i familiens kosthold. Det som menes, er vel at en ikke skal salte maten ekstra for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer litt på det samme jeg...mathias har også bare fått leverpostei, men han begynner å bli alvorlig lei det! prøvde å finne info om dette innpå her...men finner ikke no om d:( tør ik smøre annet på skiva jg...kan jg f.eks. smøre på bacon ost e.l?!!? hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed av HS at Martine kan spise alt, bortsett bra honning. Også skulle jeg være forsiktig med å gi henne salt. Sp jeg hører på HS, og gir henne det som passer meg. Hun har enda ikke reagert på noen ting. Tror man må bruke magefølelsen sin litt, og ikke være overhysterisk på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med helsesøster i dag!

 

hun syntes vel ikke noe særlig om prim da. men det liker gutten min allerede. hun er sånn tanteaktig helsesøster ( alt som er søtt er farlig). mener ikke at han skal spise sjokoladepålegg. men gir han litt prim da. helt tynt lag på skiva! litago sin skulle være "best", pga høyest jerninnhold!

 

ellers leverpostei og smøreoster. det er jo ikke snakk om mengder!

 

mener ikke å være overhysterisk ,mener selv at jeg absolutt ikke er det. men når man leser rundt omkring på forum her på dib kan man ikke si at man bruker vanlig smør (med salt i) til barna sine uten å bli åjjet og huff og huffet!!! når jeg lager middag til han,så blander jeg i en liten smørklatt, den er jo liten da!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig i den hs di. prim er jo omtrent bare sukker med farge (tar vel litt i nå da). Alt som er søtt er ikke farlig, men det er unødvendig å lære barna å spise det så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille frøken spiser leverpostei, smørost og kaviar. Vet at kaviar er veldig salt, så det får hun bare innimellom. Som avbrekk på de andre påleggene, slik at hun ikke blir matlei. Det har hun vært en gang allerede; utrolig kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi bruker leverpostei i middagen også innimellom. det liker an godt. men har nekta på skive med leverpostei allerede. så prøvd littprim. men det er et tyyyyynt lag for de sm reagerer på det. hvilken smøreost??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han blir av en elelr annen grunn hard i magen av banan. men lager jo fruktmos av andre ting so jeg kan ha på!!! skinkeost var også et bra forslag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøø...kanskje ett litt dumt spørsmål: men hvordan gir dere brødskiven til småttissene? Jeg har bare prøvd å gi bittesmå musebiter til ho, men føler at ho setter i halsen og begynner å hoste. Finner de ut av dette selv etterhvert? Eller hvordan gjorde dere det?

Ha en fin kveld :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynte med små biter, kanskje 0,5x0,5 cm ;) min var så hypp på våre brødskiver at jeg bare måtte starte med det.

i starten hadde jeg ganske mye leverpostei på og mindre brød, nå er det et normalt forhold av begge deler!!! prøv deg fram!! må vel bare prøve deg fram med smuler og leverpostei, hvis det er det pålegget du prøver først!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...