Gå til innhold

Når babyen skal ha to etternavn så blir det ene mellomnavn?


Kristannaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan ikke sette bindestrek mellom to etternavn sånn helt uten videre. Det etternavnet som står sist, er det som er det egentlige etternavnet. Det som står først er mellomnavn. Feks.: Marit Hansen Olsen

Hansen blir mellomnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer ikke :-) Det kom nye regler i 2004 eller 2005. Da ble det innført at man kan ha to etternavn dersom man har bindestrek - mellom.

Begge gutta mine har derfor etternavnet til både meg og mannen min, Det skal lille tuppa få også:-) Og begge etternavnene blir likeverdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, dersom du setter bindestrek mellom blir begge navna etternavn. Hvis ikke blir det i "midten" mellomnavn. Ringte folkeregisteret for jeg skjønte ikke det som sto på skjema. Er sånn :)

 

Litt rart med bindestrek men. Må han da skrivce begge navna alltid? ikke J. Nilsen liksom. Kan ikka forkorte? da blir isafall navna våre altfor langt.. jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss!! Dette har jeg ikke fått med meg... og jeg som gikk med på at Magnus bare kunne få pappans etternavn, for mitt ble bare en bokstav med puktum bak!! Skulle visst dette før...fella au..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...