Gå til innhold

Plis se hit..... Kankje DU vet

Storebror til to :)

Anbefalte innlegg

Jeg går siste året på videregående skole... Har en kjempe teit rådgiver som ikke vet noe. Har prøvd å ringe lånekassen, men kommer ALDRI gjennom. Har også sendt mail t lånekassen, men får bare svar på helt andre ting enn det jeg lurer på :(

Lurer på om det er noen av dere som har fullført siste året med babyen på slep og søkt et nytt grunnkurs, tatt permisjon fra dette og fått penger fra lånekassen og når skoleåret er slutt og du har fått tilbud om og begynne på skolen så har du takket NEI.

Jeg skal fullføre dette siste skoleåret mitt sammen med babyen. Problemet er bare at når juni kommer og skoleåret er slutt faller jeg ut fra lånekassen og får derfor ikke et øre i støtte... Så lurer på om jeg kan søle et grunnkurs bare for å være i "utdanning" men så takke nei til dette uten at jeg må betale tilbake de pengene jeg har fått det åre jeg har vært hjemme i permisjon.

off dette ble langt og vanskelig... :(

håper noen forstår hva jeg mener....

Fortsetter under...

Lånekassen krever at du har søkt om ny utdanning slik at du kan få penger.

det som jeg gjør etter fødsel i mai er at jeg søker meg inn på et nytt år men tar permisjon fra dette året, da får jeg krav på fødselsstipend. jeg trenger ikke gå det året jeg søker på neste år om jeg ikke vil.

så det er lurest for deg og søke høyskole p.g.a mer penger enn vgs.

kommer du inn så søker du permisjon fra studiet et år.

søk mange skoler slik at du får en plass. det står også en del på hjemme sidene til lånekassen, det er også lettere og få svar om man sender mail til de.

håper det var til hjelp:-)

Hei.

Jeg vil også anbefale deg å søke på høyere utdanning enten ved høgskole eller universitet. Etter at du har komt inn søker du permisjon og vil da få penger fra lånekassen. Det jeg har hørt er at når permisjonen er over må du begynne på skole, men du trenger ikke å ta det samme som du hadde permisjon fra. Det er i allefall det jeg har hørt. :)

Lykke til.

Lurer på om hvis du ikke fullfører til sommeren, men går ut i permisjon/sykemeldes rett før, slik at du f.eks har en eksamen igjen så kan det gå bra.

Men her er jeg veldig usikker! Du kan for eksempel snakke med amathea, de tar telefonen mye før lånekassen og vet veldig mye om slike ting (er i alle fall min erfaring). Det er viktig å gjøre de rette tingene, for sånn som jeg har forstått det er reglene nokså firkanta...

se www.amathea.no

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...