Cassandra80 Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Gutten min på 5 1/2 mnd har vært tufs form en stund nå. I helga har han kastet opp litt. Han hoster, har slim i halsen. Søndag hadde han 38.5 i feber, men den gikk over av seg selv. Tok han med til legevakten for han var slapp og tufs i tilleg, men det var ikke noe galt som legen kunne se. Hun sa at jeg mått følge med han og at han ikke burde gå noe lenge med feber så liten. I natt fikk han feber igjen, målte 39. Var grinete i tillegg. Ga han en paracet og så sovnet han igjen etter en stund. Nattisen var fuktig i mårrest og ingen feber, så hadde nok svettet ut den. Har ikke fått i han noe særlig med mat de siste dagene, og tisser mindre en før. Grøt vil han slett ikke ha, men fåt i han litt mme og vann. Burde jeg oppsøke lege igjen? Må legge til at to tenner holder på å bryte gjennom, og han fikk vaksiner forrige tirsdag. Kan det ha noe med saken å gjøre?
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Helt vanlig at de ikke er så interesserte i mat når de er tufse, og det kan pågå i noen dager etter at de virker friske igjen også. Tilby mme dersom han ikke får i seg noe annet. Vann er også bra. Viktig at de ikke dehydreres. Både tenner og vaksiner kan gjøre at han både får feber og blir i tufs form som du sier. Bare følg med feberen, men det går som regel over av seg selv etter noen dager. God bedring.
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Dersom det er vanlig forkjølelse, er feberen vanligvis borte eller nesten borte etter 3-4dager. Dersom han har høy feber i mer enn 3-4dager, ville jeg kontaktet lege. Jeg tror neppe vaksina har noe med saken å gjøre siden det nå er en hel uke siden han fikk sprøyta. Det er heller ikke vanlig å bli syk av tannfrembrudd, men det er vanlig at tennene bryter gjennom når man er syk..
Libido- Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 Har nok med tennene å gjøre. Prøv å få i han rikelig med vann, tilsett gjerne nestlesaft. (sviske, aprikos eller pære) Det gir litt næring, samt at det er rikt på cvitamin. Ellers kan du jo prøve med litt moset frukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå