Gå til innhold

Ingen vill jubel akkurat....

nicco

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig ikke regnet med det heller. Fordi jeg skal til Oslo i morgen, har jeg hatt kontakt med et par venninner derfra. De lurte jo på hva jeg skulle til Oslo å gjøre, så jeg er litt dårlig til å lyve, så jeg sa jeg var gravid,

.................................................................................................................................................................................................................Da ble det stille i telefonen gitt.................hallo, ja vel( ikke noe gratulerer, nei)..............Og så fortsatte vi å snakke om busser og trikker og om vi evn. kunne møtes...............

Slik reagerte begge to. Hadde vel ikke ventet at de skulle juble og hoppe i taket, men de kunne i alle fall PRØVD å være litt hyggelig. Men de skulle bare visst hvor glad JEG er!!!

Fortsetter under...

Hva i all verden, hvrofor reagerte de slik tror du? Dette var jo helt hinsides!! Så utrolig skuffende at de ikke klarte å dele gleden med deg. Det var sikkert ikke vondt ment, kanskje de bare ble veldig overrasket og trenger å la nyheten synke, og at de forhåpentligvis er søtere når du treffer de i Oslo. Drit i "dumme mennesker" og kose deg med graviditeten, du!

Hei!

God tur til Oslo. Tror nok du tok veninnene på senga der jeg....Er de gode nok veninner, så gleder de seg sikkert på dine vegne, det er jo ikke grunn til noe annet. Alle jeg har sagt det til i min krets er jo glade på mine vegne. Noe jeg lurer litt på.... Er det vanlig å gratulere før ungen er født?? Jeg pleier heller å si at jeg er glad på deres vegne og heller gratulere når barnet er født. Kanskje dette er noe jeg har tenkt mer på nå enn forrige gangene jeg fikk barn..

Uansett kos deg i Oslo og ikke la noen få ødelegge gleden din:-)

Hei! Rart at de ikke gratulerte, men det kan jo skyldes at det kom som en stor overraskelse på dem. Vet de at dere ønsket dere barn? Har de barn fra før?

Vet med meg selv at når mine venninner og familiemedlemmer ble gravide (vi er sist ute), så sa jeg nok gratulerer, men var ikke vill jubel fra min side heller. Gledet meg jo med dem, og var interessert i følge med, men visste nok ikke hvor stor glede det er for dem som blir gravide (venter førstemann nå i mai). Samt, at vi har strevd litt i noen år, og da er det ikke så lett å være fra seg av begeistring...

Uansett, synes du bare skal overse det, og kose deg med graviditeten. Nå som jeg selv er gravid, merker jeg at jeg er blitt et veldig følelsesmenneske, og legger merke til mange små detaljer som jeg ikke gjorde tidligere. Bl.a. det at det er hyggelig at andre også er opptatt av min graviditet (noe som jo ikke er en selvfølge). Samt, at det er mye lettere å bli såret over ting som blir sagt/gjort (eller for den saks skyld ikke sagt/gjort).

Synes jeg er kjempeheldig som er blitt gravid (kanskje fordi vi har slitt litt), går rundt og smiler hele tiden over det fantastiske som skjer med kroppen min. Gleder meg til å snart bli mamma og møte den lille magen.

Tror nok at dine venninner vil være mer interessert når de møter deg. Kan tenkes at de bare trengte litt tid til å ta inn over seg det du fortalte. Du får uansett ha god tur til Oslo og lykke til videre!

Annonse

Skjønner godt at du ble skuffa over reaksjonene nicco! Det hadde jeg også blitt. Men prøv å ikke bry deg om det. Det viktigste er at du og mannen din er overlykkelige over dette, resten er bare å drite i.

De ble sikkert bare veldig sjokka, fordi de hadde gjort seg opp en mening om deg og antall barn fra før... men, men. Det går over!

Nå må du ha masse lykke til i morgen kjære nicco, dette kommer til å gå kjempebra!!!

Ang. oppfølging via gyn. på sykehuset, så skal jeg prøve å gi deg ett mer fornuftig svar etter at jeg har vært der. Ble i alle fall henvist dit av legen min, så jeg regner med å få en innkalling etter hvert.

Kjem kanskje litt seint dette, du har kanskje kome heim igjen?

Var du litt forsiktig sjølv når du sa dette? Eg merkar på meg sjølv, at dersom eg anar at folk er forsiktige/unnskyldande når dei fortel meg noko, er ikkje eg sprudlande glad tilbake!

Ofte gir ein tilbakemelding like mykje på måten ting blir sagt på enn det som faktisk blir sagt.

Håpar du fekk visa dei kor glad du er, og at dei viste glede for deg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...