Gå til innhold

Når går dere forresten til legen første gang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde bestillt time til den dagen jeg var 10+2,tror jeg,men begynte å blø dagen før,og fikk hastetime hos gyn istedet,der MA ble konstatert. Angrer bittert på at jeg ikke gikk til lege(eller gyn for UL) før,for da hadde de oppdaga det døde fosteret mye tidligere,og jeg hadde sluppet 5 ekstra uker med svangerskapskvalme,feber og dessuten forventninger til en liten baby....

Neste gang skal jeg ha tidlig UL,med tett oppfølgning! Antagelig et par uker etter positiv test.

Hvis det ikke er spesielle forhold som taler for det (feks ma/sa tidligere) så setter legekontoret vanlgivis opp en time til deg når du er ca 10 uker på vei. Regner med man kan få time tidligere også dersom man vil, men sedvanen er vel ca 10 uker. Sist hadde jeg første skikkelige kontroll ved 10 uker og fikk høre hjertelyd og alt, mens jeg i forkant av det hadde flere legebesøk hvor han ikke sjekket noe annet enn det jeg trengte sykemeldinger for (eller han sjekket jo ikke - jeg spydde jo som en gris så det var ikke akkurat tvil, hehe).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...