Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den "vanligste" feilen da tro...? Hormoner?

Har mistet 5 ganger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så forferdelig trist at du har mistet så mange ganger :(

Vil bare si at jeg ikke aner hva det kommer av, men jeg synes du skal oppsøke lege og få utredning.

Skrevet

Hei

Trist at du har mistet! Jeg vet ikke så mye om dette, men jeg tror at man oftest ikke finner noen årsak til hvorfor man mister så mange ganger, men du burde uansett undersøkes. Noen produserer for lite progesteron som er viktig i tidlig graviditet og de får progesteron krem vaginalt de første 3 mnd. Noen får også liten dose blodfortynnende da blodpropper i navlestrengen kan være årsak til abort. Men som sagt dette vet jeg egentlig ikke så mye om dette, men dette har jeg lest her inne på BIM...

Skrevet

Hei

Stakkars deg. Jeg mista sjøl 3 ganger i 5-6 uke. Huff, det er så trist, men desto mer deilig når spiren sitter og hjertet banker, slik det gjør nå (er i 21 uke med en liten gutt :-)

Jeg fikk påvist forhøyet blodpropptendens og går på blodfortynnende medisiner hele dette svangerskapet.

Veit jo ikke om det er det som hjelper meg, men medisinen og også akupunktur de første tre månedene er det som er gjort annerledes i dette svangerskapet.

Masse lykke til!

Skrevet

trist å høre at du har mistet så mange ganger...

Jeg har mistet 1 gang i uke 6 ...også gikk det engang galt i uke 18.

Vet ikke hva som var grunnen til i uke 6.Men det som er viktig for deg er jo å få undersøkt om du har nokk progesteron for å opprettholde svangerskapet.

Tror det er i uke 12 at morkaken tar over denne progesteron produksjonen.Inntil da og over den kneikka er det jo viktig å ha nokk progesteron.

Det finnes resept på slikt,men det finnes også naturlig progesteron innfor helsekosten.

Det er i en slik pumpeflaske og du skal smøre antall ganger på innsiden av lårene og håndleddet.(kroppen opptar det lettest der huden er tynnest)

Når du har mistet så mange ganger,er det jo absolutt på sin plass med en skikkelig utredning.

Håper du får den hjelp du trenger og at du kan få en spire som klamrer seg skikkelig godt fast:-)

Klem

Skrevet

Opplevde akkurat det samme her. Legene fant aldri noen skikkelig årsak. Nå venter jeg endelig en liten baby - og det som skulle til hos oss var ICSI, Crinone gel t.o.m uke 12, + Albyl E og Fragmin hver dag.

Hva som var utslagsgivende vet jeg ikke, men alle legene jeg har møtt så langt i svangerskapet synes det er veldig fornuftig at jeg er satt på blodfortynnende!

Hører med til historien at jeg for noen år siden hadde utslag på Lupus antikoagulant (som gjør at blodet koagulere for raskt), men de siste testene har ikke vist noe utslag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...