Gå til innhold

Dere som er små??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selv bare 1,60 m og bruker vanligvis str 32 og 34 i klær. Nå er jeg 38+3 og veier bare 56 kg..

Er det noen her som er så små som meg og har født før. Gikk det bra?? Hvor stor var babyen deres??

Har liten mage så satser på en liten gullgutt :o)

Og jordmor sier jeg kan bare slappe av for det går så bra.

(er bare litt redd)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er selv "bare" 1,54 og veide 49 kg da jeg ble gravid. La på meg i alt 8 kg, så jeg veide 57 da jeg fødte. Lillegutt veide 3884 og var 53 cm lang, og det går helt fint det! Tror ikke du skal være redd. Det er ikke lengden eller vekten din som spiller noen rolle. Bekkenet er som regel stort nok uansett!

Lykke til!

Klemmer fra meg

Skrevet

Tusen takk :o)

Skrevet

hei..

jeg er også 1.60, veide 48 kg før jeg ble gravid...første gang fødte jeg ei jente på 2850g i uke 36...gikk helt fint det:) nå har jeg termin til uka men nummer 2, hadde de samme målene før jeg ble gravid, gått opp 10kg...men har et ganske lite fundusmål..kunn 32 cm..men legen sier at det er mormalt til å være meg:)

Skrevet

Jeg er ikke like lav (1,70), men ganske tynn (53 kg i utg.pkt). I forrige svangerskap la jeg bare på meg knappe seks kilo, og veide snaut 59 kg. da jeg fødte. Magen var liten (ingen som trodde jeg var mer enn fire-fem måender på vei) og selv jordmor sa at hvis barnet veide over tre kilo, skulle hun ta av seg hatten. Men han veide 3250 (født i uke 38) og er en stor toåring i dag. Nå er jeg gravid igjen, og selv om magen nok er bittelitt større, tviler jeg på den helt store vekt- og mageøkningen denne gangen heller. Så det går nok helot sikkert bra med deg også! Husk at asiater også føder barn, og de veier gjennomsnittlig rundt tre kilo. Mao: litt mindre enn et gjennomsnittlig barn her i Norge, men ikke mye forskjell, tatt mødrenes størrelse i betraktning. Husk at det er størrelsen på bekkenet ditt som teller - og det har oftest ingen sammenheng med mors ytre størrelse! Lykke til!

Skrevet

Jeg var på UL igår og da ville gynekologen tippe lillegutt var ca 3000 gr nå. 38+4.

Han var ca 10% under gjennomsnittet som var 3300 i uke 38.

Håper lillegutten vår kommer snart :o)

Skrevet

Jeg er 157 cm, og veide 50 kg da jeg ble gravid forrige gang. Veide 63 kg da jeg fødte.

Jeg fikk en gutt på 3860 gram og 52 cm. Han må ha vært veldig sammenkrøllet, for jeg var langt i fra stor!

Da han var født veide jeg 48 kg.

Denne gangen veide jeg 62 kilo da jeg ble gravid, og har forløbig bare gått opp 3,5 kg, og er forhåpentligvis ferdig om 12 dager.

Jeg har vært på vektestimering rett før jul, og fikk da vite at babyen ville ved fødsel veie ca 3200 gram. Jeg er enda mindre i magen denne gangen, og håper jeg kan stole på dem, for en 4 kg baby er ikke noe jeg vil føde flere ganger, og det har jeg gitt klar beskjed om til leger og jordmødre. Satser på å ikke gå så mye over denne gangen. Gikk 12 dager over sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...