Gå til innhold

Cola sunt når man er gravid???


haidi:0)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

 

Jeg har vært en såkalt colaman i snart 7 år. Da jeg var gravid med nr 1 hadde jeg bare sug etter sunne ting, men nå er jeg like glad i cola.

Jeg vet at det ikke er sunt,men er der flere med samme erfaring? Noen som ønsker å komme med et lite innlegg til meg??

ps. har vær kvalm i 5 av snart 9 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg har hørt er at det er kofeininnholdet du skal være forsiktig med. Når det gjelder cola, så kan du drikke 1 liter per dag, men da må du kutte deg på kaffe og /eller te.

 

har lest dette ett sted, men husker ikke hvor.

 

Lykke til videre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at det er myyyyye sukker i Cola og det er ikke bra.

Hverken for deg eller barnet.

 

Masse sukker kan fremprovosere svangerskapsforgiftning og svangerskapsdiabetes. Og det er ikke bra....

 

Vil anbefale deg light brus. Ikke bra det heller pga av koffeinet, men bedre enn sukkerbrus om du drikker mye. Du skriver ikke om hvor mye du drikker men tipper det sikkert går en liter om dagen (?????) ettersom du kaller deg Colaman!

 

Jeg drikker også litt sukkerbrus, men prøver å holde det til helgen som helgekos. Driker jeg brus i uka drikker jeg light. Men brus-suget mitt har gudsjelov blitt mindre etter at jeg ble gravid.

 

Lykke til med cola-av-venning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde jo tenke som så at Cola er bare ikke bra hverken pga koffein eller pga sukkeret...og tenk deg hva de bruker cola til...fjerne rust og blod etc...dette kan jo ikke være annet enn skadelig for fosteret...kutt det ut. Tror man skal være flink å holde seg unna sukker og kaffe også jeg... Hvordan reagerer barn på sukker og kaffe når de er født? hyperaktivitet (ADHD) er vel klart en ting jeg ville tenkt på...søvløshet, opp og ned i humøret...man trenger å gi det stakkars fosteret en god start på livet...spis og drikk sunt mener nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er ingen sunnhetsgudine ..;) men jeg fikk veldig beskjed av min lege at sukker og andre karbohydrater ikke er bra for meg eller fosteret.

Mest fordi vi blir så store og babyene blir så store og det gjør fødslen vanskelig. Jeg synes jo også alle andre påstander her høres rimlig ut diabetes, adhd osv...

 

lightbrus er bedre enn sukkerbrus.. men husk at juksesukker lurer kroppen og dermed fosteret...

 

prøv å unngå brus.. prøv vann med smak... lag smaks vann hjemme om du synes det er dyrt med slikt i butikken.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ingen sunnhetsgudinne, men jeg har fått råd av både lege og jordmor om å heller drikke LITT vanlig brus enn å pøse på lightbrus ettersom denne inneholder kunstige søtningsmidler som ikke er bra for noen, og i alle fall ikke for et foster - men har forståelse for at det ikke er bare bare å kutte det ut hvis man er helt hekta. Jeg anbefaler også vann (men uten smak hvis det inneholder kunstig søtning) og atter vann. Men jeg er så kvalm for tiden at jeg knapt får ned stort annet heller =).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...