Gå til innhold

Rierspørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er sikkert et fantastisk dumt spørsmål,men hvordan i all verden vet man hva når riene har startet???jeg er selvsagt en førstegangsfødende,og har jo ikke peiling på hva det er jeg egentlig går rundt og venter på!

jeg har noen dager igjen til termin,så hver natt når jeg legger meg tenker jeg at kanskje vil noe skje i natt...men blir skuffet hver gang jeg våkner like full av baby :)

jeg har blitt fortalt at i begynnelsen er riene svake og ikke vonde,så hvordan vet du at det er rie da?er det murringer?mensensmerter?

herregud,jeg føler meg så GRØNN!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

For å si det enkelt og greit....Når ting begynner å skje så vet du det bare.....rart, men man vet det bare. Det kan starte med at vannet går, enten et kjempe sploosj, eller bare at det sildrer. Eller det kan starte med rier. Rier er som en sterkere utgave av menssmerter som kommer og går. Disse vil blir sterkere og sterkere. Men mange blir lurt av kynnere som kan føles det samme, men de har ingen virkning.

Riene kommer også regelmessig, til slutt vil de komme tettere og tettere, å de blir vondere og vondere

Skrevet

Ikke dumt spørsmål i det hele tatt!

Ja, for mange kjennes det litt som menssmerter / murringer i mage og/eller rygg samtidig som magen strammer seg (som kynnere) i starten.

Du skjønner at et er rier når de kommer med jevne mellomrom og blir vondere og vondere. Det gir seg ikke om du bytter stilling/slapper av. (slik som kynnere gjør)

Sitter selv med litt murringer og masse kynnere her, og håper på at det skal bli vondere, men det ser ut til at lillebror i magen ikke har noe hastverk... Selv om jeg er 2. gangs lurer jeg da på om det jeg kjenner nå er begynnelsen på rier - eller om det bare er noe "lureri" ;-)

Skrevet

takk for svarene!

men med andre ord så vet man ikke om det er rier eller ikke før det har gått en stund og de blir regelmessige?

jeg er bare desperat etter at noe skal skje her,men det kjennes jammen meg ut som han har lyst til å være der inne i enda en mnd eller to..!

Skrevet

Nei - det går vel som oftest en stund før det virkelig går opp for en at NÅ er det i gang. Kjenner igjen følelsen av at han aldri har tenkt seg ut, ja... Men plutselig så er man i fødsel - selv om man gjerne har vært i toppform dagen før!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...