Gå til innhold

syk og ingen legetime..*klage*


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Mener jeg har hørt/lest at det ikke er bra å ha for høy feber i begynnelsen på et svangerskap. Jeg er i min 6uke og veeeldig forkjølet.

Så da tenkte jeg at jeg skulle ringe til legen for å høre. Den (som vanlig) mega-sure kontor damen sa at det gjorde ingenting med feber i det hele tatt. Men at jeg burde skynde meg ut å kjøpe et termometer,, (???) Spurte om jeg kunne få en time, men det var visst ikke mulig før på torsdag, (torsdag?? det er jo i dag jeg er syk)

Spurte om jeg kunne a en paracet. ibux, for å få feberen ned. DET kunne jeg bare glemme,

Så spurte jeg om jeg kunne få en time til graviditeten, men det var visst også umuig før 8-12 uker. Jeg som er SÅ bekymret for alt mulig. Skal jeg gå å vente i en måned for å få en bekreftelse på at jeg faktisk er gravid og alt er bra?? Hjelpe meg.

Har ingen symptomer heller , så "føler" meg ikke gravid i det hele tatt.

Må visst ut å kjøpe noen CBer. (og den berømte termometeren) Hvorfor skal jeg forresten sjekke hvor mye jeg har i feber hvis det ikke er noe man kan gjøre UANSETT? Hm.. Snufs...

Ha en fin dag jenter, og lykke til :)

Sorry alt maset! Måtte bare få det ut litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du faktisk skal ringe ned og insistere på en time jeg. Min lille gutt kom nesten for sent på sykehus pga en sur kontordame. Jeg har lært meg å stå på krava, selv om det føles litt feil for oss som normalt er ydmyke og ikke vil kreve så mye. Men av og til må man. Du kan jo også forsøke deg med å rett og slett reise dit og vente på tur?

 

Lykke til og riktig god bedring da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å ta paracet dersom du har høy feber, det er ikke bra for fosteret at du har høy feber! Ibux må du for alt i verden ikke ta, men paracet er ufarlig. Jeg mistet i uke 8 i høst, og mistenker at det hadde med at jeg hadde høy feber et par dager før, så jeg er livredd for slikt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh så det kan være farlig med høy feber? Trodde jeg hadde lest det...Hmm..

Kanskje jeg får gå ut å kjøpe termometeren like vel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg hadde en runde med skikkelig forkjølelse og halsvondt da jeg gikk med førstemann, med feber og greier. Legen jeg gikk til (var redd for streptokokker) sa at det ikke er noen fare så lenge du ikke går med veldig høy feber lenge. Du kan trygt ta Paracet (følg doseringen på pakka!) men styr unna Ibux og alt med ibuprofein i.

 

Du kan også bruke hostesaft (f.eks solvipect) og Zymelin nesespray.

 

Prøv å slappe av og tenk positive tanker! Jeg vet om mange som har vært syke med feber og vært gravide samtidig, og det har gått bra alle gangene!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa forresten også at fosteret er svært godt beskyttet inni magen, og at man ikke mister pga vanlig sykdom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hvor høy feberen er. Jeg ligger med influensa men har fåt beskjed av legen om at jeg kan ta paracet for feber og hodepine, men ikke overskride dosen på pakken. Gynokologen min sa at jeg også kunne ta Ibux fram til 3. trimester ( står også i pakningsvedlegget), men foreløpig har det holdt med paracet.

 

PS. Jeg har ikke hatt mer enn 38 i feber

 

Lykke til og god bedring :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...