Gå til innhold

Vanskelig å kreve ks ved setefødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ikke si noe om hva jeg tror er best av KS og setefødsel, men jeg har selv nå hatt en liten rompebebi noen uker, og har testet ut det meste av det som kan for å få pøbelen til å snu seg. Og min erfaring er som følger; i uke 35 prøved jeg akupunktur (med moxabrenning i tillegg) - etter 2 behandlinger hadde bebien jammen snudd seg i uke 36. I uke 37 hadde den klart å snu seg tilbake, så jeg var på sykehuset og fikk bebien snudd samme uke. Det var vellykket, og nå, i uke 38 ligger den fremdeles med hodet ned. Og blir forhåpentligvis der!

I tillegg er det stillinger som anbefales for å stimulere bebien til å snu seg, samt tips om at pappaen kan snakke til bebien i magen etc. En kveld med streng prat fra pappa gjorde faktisk at bebien var halvveis på vei rundt!!!

Så for meg funket altså akupukturen (selvom den snudde seg tibake, alle gjør jo ikke det) - og den ytre vendingen som jeg også gruet meg masse til, gikk fint (full sjekk underveis med ultralyd etc for å sjekke at den hadde det bra, jeg følte meg helt trygg).

Og nå ser det altså ut til at jeg slipper å ta valget mellom KS og setefødsel.

Lykke til om dette skulle bli aktuelt for deg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah, da er jeg med:) For jeg forsto det slik at du svarte på innlegget over der ditt kom;) Men ja, det kan nok stemme med at man får velge selv selvom man i utgangspunktet kan føde vaginalt:) Men som det står var det 3-4% av alle fødsler som var i seteleie, så heldigvis ikke så stor sansynlighet for at det skjer akkurat meg eller deg:)

Skrevet

Er det mulig? Igjen, det er sikkert unntak, tror det har mye med hvert sykehus sin policy å gjøre (eller kanskje legen?)

Skrevet

Hei!

Jeg har født i både Sete og Hode leie, og setefødselen var på ingen måte verre enn hodefødselen 2 år etterpå. Det verste med sete var å måtte ta røntgen etter at pressriene hadde startet( seteleiet var uoppdaget...) Men til dere som frykter setefødsel vil jeg bare si: hvis bekkent er stort nok er det ikke noe problem å føde vanlig. jeg var kjempesprek etter fødselen- og angret ikke et sekund på at jeg hadde født normalt. heldigvis fikk jeg ikke velge KS, for da hadde jeg nok gjort det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...