Gå til innhold

Noen andre som ikke går ned?


Babykilo

Anbefalte innlegg

Jeg ammer enda, så har ikke satt inn storoffensiv, men trener 1-2 ganger i uka, går turer nesten hver dag. Har også kutta ut snop bortsett fra på lørdag, spiser generelt sunt, men jeg er ikke ekstrem så det kan slumpe ned en bolle eller kaffe mokka i ny og ne. Jeg går altså sakte, men sikkert opp! Dette er superfrustrerende. Har forbrenninga mi stoppa helt opp? Noen med erfaringer? Blir det lettere etter amming? Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen ja gitt. Når du ammer så raser du ned i vekt,- fikk jeg høre, men nei da.... Selv har jeg 10 kilo igjen til utgangsvekt 3 år etter fødsel (hadde 25 etter at jeg kom hjem fra sykehuset) Opplevde at vektnedgangen kom i rykk og napp. På 2-3 måneder gikk jeg plutselig ned 5-6 kilo. Så stod jeg stille (leeeeeenge) også gikk jeg ned igjen. Etter 1 1/2 år hadde jeg 10 kilo igjen, og de sitter bom fast på meg iallefall. Økte trening en del etter amming, i perioder trente jeg hver dag, og nå trener jeg 6 dager i uka ca 1 time hver gang. (jogging eller sykling), men 10 kiloene er som limt fast.

 

 

Ble gravid igjen nå og har fortsatt med samme treningsmengde, men har likevell gått opp tilsvarende som ved forrige svangerskap på denne tiden, men håper at om jeg fortsetter så vil ikke vektoppgangen bli like dramatisk (godt over 30 kilo).

Ikke gi opp iallefall, en sunn kropp er bra å ha uansett vekt, og jeg tror at etter amming så vil du orke mer, og gå ned mer ved at mengde daglig gjøremål blir flere og mer effektiv samt at du vil greie å trene mer og mer effektivt og dermed få en vektreduksjon selv om du ikke øker slankeintensiteten betraktelig.

 

Uansett, nå er det barna våre det gjelder, og da kan man ikke sutre over tapt ungdomskropp :o) Husk, vår oppførsel ovenfor mat og slanking er VELDIG smittsomt på barna våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant. Takk for et bra svar. Jeg har alltid slitt med vekt og forhold til mat og det er ikke noe jeg ønsker å overføre, nei. Jeg har vel ca 13 kg til utganspunktet nå. Får ta tiden til hjelp og prøve å sette ting i perspektiv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen tips til deg. Også jeg ammer. Heller ikke jeg har opplevd at kiloene renner av selv om jeg lever sunt. Nå har jeg begynt på Grete Roede-kurs og fått meg noen aha-opplevelser. For det første har jeg spist altfor sjelden. Jeg har spist få, men store måltider. Nå spiser jeg veldig ofte, faktisk hver tredje time. Jeg spiser også på kvelden. Poenget er at man skal passe på hvor mange kalorier man totalt får i seg i løpet av dagen. Jeg har også kuttet ut noen fete påleggstyper (brunost og kaviar). Jeg visste ikke at det var så mye fett i disse påleggene. I tillegg spiser jeg mer grønnsaker til middag og har redusert mengden med pasta/poteter. Og dette fungerer faktisk! Det som er utrolig viktig, er at man skal spise akkurat passe. Spiser man for lite, stopper forbrenningen opp. Da går man ikke ned i vekt. Og spiser man for mye, går man naturlig nok opp i vekt... Det kan faktisk hende at du spiser for lite! Vet ikke om du ble så mye klokere av dette svaret. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...