Gå til innhold

Anbefalte innlegg

dere ble gravide uten at det var "meningen" Da tenker jeg først og fremst på de som går på piller eller bruker annen prevensjon og hvor mannnen tydelig har sagt at han ikke er klar? Hvordan ville dere fått ham til å tro på at dere ikke gjorde det med vilje? Min store skrekk er at jeg skal bli gravid på pilla, siden mannen vet at jeg har veldig lyst på barn. Tror han kommer til å sitte med følelsen av at jeg har lurt han.. Det skjedde jo med mamma, det er derfor jeg er her, hehe Noen som har tenkt på dette? Og hvordan skal man fortelle det til han? Har alltid hatt mange morsomme tanker angående dette, men da i en sitausjon hvor det har vært ønsket av begge..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8006017-hva-gj%C3%B8r-dere-om/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg ville satt meg ned og snakka med han om det. Sagt at jeg har veldig lyst på barn, at jeg er blitt gravid, men at det ikke var meninga. Prøvt å sagt det som det var. Og presisert at jeg ikke har lurt han, så han ikke går rundt å lurer på det. Om han da ikke hadde trodd på meg, hadde jeg faktisk blitt såra. Bare avholds er 100%......

Jeg ble gravid med pilla en gang. Oppdaget det fordi jeg fikk en spontanabort.

Da jeg begynte å tenke på barn igjen etter dette, var ikke sambo klar i det heletatt. Tror nok han var litt redd for at det skulle skje igjen, så vi brukte piller OG hoppet av i svingen. Jeg presiserte utallige ganger for han, at jeg ALDRI kom til å lure han til å få barn. Nå har han ombestemt seg, og vi skal snart begynne å prøve. Nå gleder han seg til å bli pappa.

Synes du skal si til han at du ikke ønsker å lure han. Si at du ønsker at den dagen dere skal få barn, er det fordi begge vil det, ikke bare du.

Ved å bruke p-piller, er det alltid en liten risiko for å bli gravid, og kan han ikke leve med det, må jo nesten han bruke kondom....eller ikke ha sex i det heletatt.

Lykke til! :) Det går helt sikkert bra. Vi jenter er flinke til å tenke "det typen tenker" (som ikke alltid stemmer overens med hvordan det egentlig er)

• 2 uker senere...

Vi ble gravide på sprøyten. Han visste på forhånd om mine baby tanker, men tanken på at jeg kunne ha lurt han, har aldri slått han. Jeg ville og bare sagt det som det er : Ingen andre prev enn kondom er 100 % sikkert ( ikke alltid 100 % heller, kommer an på bruker`n ) og at "uhell" kan skje.

Om han fortsatt ville trodd han ble lurt, så hadde jeg kastet han ut :)

Lykke til!

Annonse

uff det har skjedd før og ikke gøy...

Hadde en liten avtale jeg og sambo at hvis jeg skulle bli gravid så skulle jeg ta abort...

Hehe...Greit nok, men da jeg fant ut at jeg var gravid så var jeg allerede over 3 mnd på vei, og det er da et foster vi snakker om og det sa jeg til han at det var UAKTUELT å ta abort da.

Han ble veldig lei seg og så litt sånn mollefunken noen dager etter dette... Men så ble han seg selv igjen... Og han er en flott pappa...Gleder meg sånn til at vi skal få en til en vakker dag...hehe...

Sa til han at det ikke var meningen og han sa unnskyld senere for måten han oppførte seg... Så han er tillgitt for det.

Men hva jeg skal si denne gangen hvis uhelle er ute, har ikke peiling...hehe... Men kan si jeg gruer meg hver gang det er sengekos...tenker veldig mye da. Som: sprekker kondomen og hva om osv....ikke lett.

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...