Gå til innhold

Falsk krupp og sjuke unger :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har vært forkjøla i en uke nå med feber som kommer og går litt, mye slim og surkling og noe hosting. På lørdag hadde han falsk krupp, fryktelig ekkelt, og vi var på legevakten. Gikk greit og fikk råd til hva vi gjør neste gang. Var hos fastlegen også, han sier at det er en forkjølelse som går over. Han er så sutrete, sover ikke om natta og generelt slitsom. Noen som har erfaringer om dette? Første gang han er syk, 8 mnd. Lurer på om jeg bekymrer meg for mye eller om jeg burde forfølge det mer eller hva...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøver å dytte hvis noen har noen råd/erfaringer.

Skrevet

Ikke gøy med syke unger. Har mye erfaring med luftveisinfeksjoner, siden begge mine har atopisk eksem og trolig svak barneastma.

Dersom han har betydelig feber og den ikke forsvinner ila få dager, ville jeg tatt ham med til lege igjen. Feber som forsvinner og kommer tilbake kan tyde på at det har gått over til en bakteriell infeksjon.

Da kan han behøve penicillin.

Ellers er det ikke så mye annet å gjøre enn å stelle pent med den lille og håpe at det snart går over.

God bedring!

Skrevet

Takk skal du ha. Vi får se det an en dag til.

Skrevet

Falsk krupp høres forferdelig ut, men er heldigvis sjelden farlig. Sørg for at ungen ligger på kaldt rom, gjerne med ei ekstra pute under hodet. Blir det ille ila natta, kle på ungen og gå ut, da letner pusten og hosten fort. Det verste som finnes for kruppunger er varme soverom og damp! Har mye erfaring med dette, har hatt det selv, og har en gutt som har det.

Skrevet

Vi har en på 8 mnd selv som har falsk krupp, men det begynner heldighvis å bli bedre nå;) har hatt høy feber i mange dager + en veldig stygg hoste! skikkelig surklete i halsen, han har ikke spist på mange dager men det begynner å ta seg opp igjen nå;)

Vi var hos legevakten men det var ikke mye dem gjorde der, men er du bekymret synes jeg du skulle ta kontakt med fastlegen!

Skrevet

Vi var der i går, og han lyttet på ham og mente det ikke satt noe i lungene, dermed ville det gå over, men er ikke noe bedre og hadde litt feber i natt. Men jeg får vel se det an litt. Det er ikke noe hyggelig, nei. Takk for gode svar. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...