Gå til innhold

Trenger litt hjelp her... Eksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille snuppa mi på snart ni måneder er veldig rød og tørr i kinna og på haka. Jeg klarer ikke å relatere det til noe hun (eller jeg) spiser.

Utslettet/det røde varierer i intensitet i løpet av døgnet. Det virker ikke som om det klør. Kan det være eksem likevel? Eller klør eksem alltid?

Hun holder på å få tenner, så jeg har tenkt at det kanskje er på grunn av det at hun er rød, men nå synes jeg at det har vart så lenge (10 dager), pluss at hun er så veldig tørr.

Blir glad for synspunkter/kommentarer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla mi ser likedan ut. Hun klør heller ikke. Og holder på med de første tennene. Når jeg var på helsestasjon for noen dager siden (5 mnd kontroll), ble dette påpekt av helsesøster. Hun trodde kanskje det var eksem? Skulle se det an til 6 mnd kontrollen, da er det med lege og diskutere det med han.

Skrevet

Tørr hud er ikke nødvendigvis eksem. Spesielt vinterstid er det vanlig med tørr hud. Så lenge det ikke klør eller væsker, eller barnet plages med det, er det neppe eksem. Prøv å smøre med calendula balsam fra helsekost, veldig effektiv også på bleieutslett. Vil anbefale å unngå kortisonsalve, da det er dette du sannsynligvis vil få anbefalt på helsestasjonen.

Skrevet

Nå når det er kaldt, bør du smøre kinnene til snuppa di med en fet krem hver dag før dere går ut. Anbefaler Ceridal Lipogel som kuldekrem og Locobase Repair til smøring av kinn morgen og kveld (du bør smøre ofte nå frem til kinnene er fine igjen)

Får du ikke bukt med det, bruk den mildeste hydrokortisonen på apoteket.

Skrevet

Takk for tips, men jeg bor i Syd-Frankrike, så jeg tror nok ikke det er kulde som gjør henne tørr og rød i kinna. Men de kremene er vel gode å bruke uansett hvis hun er tørr, eller?

Skrevet

babyene kan bli veldig røde i kinnene når di får tenner. min så ut som en liten nisseunge da det var tenner på vei,store røde roser i kinnene, og litt tørr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...