Gå til innhold

Å lage barn uten mannen...

Anbefalte innlegg

I går prøvde jeg å vise sambo hvordan ladycomp fungerer. Vise hvordan han kan se hvor jeg er i syklusen. Så sier han -jeg vil ikke lære det der jeg. Jeg sa til han at jeg syns han skal lære seg litt, for viss ikke kan jeg jo bare si at vi kan ha trygg sex rundt el...

Så sier han bare - ja, da får du lage deg et barn da, om du har så lyst på.

Så prøver jeg å snakke ut med han om det, så bare snur han seg. Syns jeg maser formye. Så får jeg ikke mer ut av han...

Hæ??!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8005753-%C3%A5-lage-barn-uten-mannen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mmm... kan jo hende han synes ditt utsagn om å bare lage barn uten at han samtykker var litt vel teit? Og derfor gidder han ikke å gi deg noe ordentlig svar.

JEG forstår veldig godt hvordan DU tenker altså, er ikke det, men jeg har bare en følelse av at min samboer ville reagert på akkurat samme måten om jeg hadde prøvd å engasjere han i noe slikt og sagt det samme som deg. Han ville rett og slett syntes at det blir så teit fordi han tar det for gitt at jeg ikke ville gjort noe slikt bak ryggen hans derfor gidder han ikke svare meg alvorlig. Med andre ord, for han er poenget at JEG kan dette og dermed trenger ikke han....

Tja.. vet ikke om du ble noe klokere av dette jeg,

Klandrer ikke deg for å sagt det du sa, men overfører det til mitt eget forhold...

Men saken er at han ikke ble sur, han smilte...har er bare uinteresert...Jeg mener at han BØR ha kunnskap til når jeg har el, siden vi bruker temp-metoden. Litt for at vi hopper av i svingen og da er det faktisk sjangs for å bli gravid...Så syns jeg at han bør vite når sjangsen er størst for sin egen del.

Han vet godt at jeg ikke vil lure han, han stoler helt på meg. Heldigvis.

Jeg kommer foresten aldri til å prøve på barn alene, jeg bare greier ikke å oppfatte om han er på gli, eller på veg bakover, om du forstår.

Han vil ikke diskutere det engang, men det er greit at vi tar sjangser...

Jeg må også bare si hæ??! Hva i all verden var det for noe?

De maser på oss om å bruke prev, og når vi først gjør det synes de at vi maser for mye om det og. Det er jo deres ønske, da kan de kanskje vise litt interesse for å forstå prevansjonen vi skal bruke!

Ok!! He he, da sier jeg også bare HÆ. Trodde han "bare" ikke gadd å interessere seg. Men med en smil om munnen er det jo litt smårart...

Altså, disse mennene er jo helt vanvittig vanskelig å forstå seg på. Han har kanskje lyst på barn, men er ikke klar for å ta ansvar for å lage det enda. Kanskje han ønsker at det skal skje?? Iom at han faktisk er med på å ikke bruke "ordentlig" prev. og kan hoppe av i svingen etc så er han ihvertfall ikke like LIVREDD som min samboer. Om jeg slutter på pillen så blir det slutt på sex her i huset... hehe

Prøvde en periode i fjor å slutte på pilla og la han ta ansvaret for prevensjon, men det endte opp i NULL sex.. Han sa det så enkelt som "jeg er ikke klar for å bli far om ni mnd" Hmm... snakk om selvtillit altså, tror det klaffer på første forsøk han..Har faktisk snakket med han om LadyComp, men den er for dyr synes jeg, også kan jeg ikke hoppe over mensen med den ;-) Ville aldri føles godt om det skulle skjedd et "uhell" heller, men hvis han synes det er greit med LadyComp så er an kanskje ikke så redd alikevel??

Annonse

Sånn har min sambo vært også, sagt omtrent akkurat samme setning..med en noe oppgitt tone..:-) Han har kommet pittelitt lenger og har skjønt at dette betyr mye for meg og at han har vært litt ufølsom til tider..men sånn utenom det er vi like uenige ;-)

Jeg forstår ikke så mye, men jeg har bestemt meg for å ikke mase. Siden han tydeligvis ikke har noe i mot at vi bruker hoppavmetode når jeg har el, så betyr det vel at han ikke akkurat er redd for nye familiemedlemmer :-)

Men om noen har en fin metode for å snakke ut med mannen (og få de til å snakke) om familieplanlegging så PLEASE gi meg oppskriften!!!!

samboer sa også at hvis jeg slutta på p piller så ble det null sex her i huset også!så jeg har brukt 2-3 måneder på å få han til å forstå at jeg blir uvel av p pillene og det forstod han hele tiden sa han men da ble det ikke noe sex....men nå har han jo gått med på el tester og hoppe av i svingen metoden da:)så det er jo et pluss!og når jeg blir litt bedre kjent med syklusen min vda blir det nok ikke hoppe av metoden så mye...men han gidder ikke å sette seg inn i å lese hvor sikre el testene er og sånne ting da...men som jeg sa til han at det kan skje at jeg blir gravid for det å da skal ikke han komme her å fortelle meg at det er min skyld for han har muligheten til å sjekke ut dette her han også...

nei vi er klar over det og jeg har fortalt han risikoen å sånn og han er fullt klar over at det kan skje og jeg har lest otrooolig mye om dette...:)og hvor lenge svømmerne lever tar jeg med en klype salt for noen sier 3 dager andre sier 5 og jeg har til og med lest ett sted at de lever opp til 7 dager:)men så klar sjansen er der men jeg var ikke så god på å huske pilla heller så jeg vil vel si at sjansen er vel like stor nå som den var før:)hehe

jeg vil vel ikke akkurat påstå at sjansen er større nå da, for når en el test blir positiv så er det fortsatt 12 til 36 timer til selve eggløsningen kommer og vi skal ha uflaks hvis vi skal råke eggløsningen da..:)pluss at vi hopper av i svingen,for det er minimalt som kommer ut...

å nei han blir ikke lurt!da hadde jeg vel ikke skrevet tidligere i et innlegg at jeg har spurt om han vil lese litt og sette seg inn i det som jeg gjør...;)

Annonse

mariella: jeg kjøpte brukt:-) se på finn.no, de har avogtil noen som du får veldig billig! jeg betalte 1000,- for min!

Jeg viste faktisk ikke at det var så utrygt med hoppavisvingen før sambo sa - du vet at det kommer ut noen soldater før det store høydepunktet!?

Ehe.. har sett meg litt bedre inn i ting nåja;-)

Jeg satte opp rekneskap med baby i familien og viste sambo...så sa han bare at det ikke var økonomi som skal avgjøre når vi skal ha barn:-)

Siden vi er studenter tror jeg ikke han kommer til å gi grønt lys på to-tre år, men jeg kan prøve så godt jeg kan for å bearbeide han. (uten å mase om jeg greier det....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...