Gå til innhold

Får ikke termin til å stemme med UL antall uker på vei (samme som skravle)


Caelyn

Anbefalte innlegg

Jeg var på GU og innvendig UL onsdag 23. januar. Overlegen målte fosteret og sier jeg er 7+3 uker på vei med termin 5. september..

 

Jeg tenker da at jeg er 8+3 i morgen, onsdag 31. januar - nøyaktig en uke etter.. Men ifølge de aller fleste gravidkalkulatorer og beregninger, så sier de at jeg er minst 8+6 ifølge terminen, altså mer eller mindre 9 fullgåtte uker :S

 

Hva skal jeg gå ut i fra? Jeg vet det er mye pluss og minus på sånne ting, men jeg skulle da tro jeg kan telle dager ut fra UL siden jeg fikk det så nøyaktig?

 

Det er ikke store forskjellen, men føler nå at det betyr littegranne da :) Vil helst bli fortest mulig ferdig med 1. trimester :P Ikke vært helt lette to første måneder akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg ble justert 10 dager utover i tid ift menstermin på 18 ukers ultralyd med førstemann. Forklaringen jeg fikk var at sædcellene kan leve 3 - 4 - 5 dager i livmoren før den treffer egget under eggløsning, og det kan ta flere dager før egget fester seg. Dermed blir terminen forskjøvet ift mensterminen.

 

Du får den mest nøyaktige målingen på 18 ukers ultralyden, så det er den terminen som alt blir beregnet ut fra, permisjonsoppstart osv. Det hjelper ikke å være uenig i den datoen....

Termindatoen har jo egentlig mest å si for permisjonsoppstart, babyen kommer jo når den vil uansett....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...