Gå til innhold

Gode råd for slitne bekken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

I går overdreiv jeg litt med husarbeidet og sikkert mange av oss damene gjør og når jeg skulle legge meg og opp på do i natt merket jeg at ryggen og bekkenet sviktet. Det som jeg ikke klarer å stå på en fot. Det er dette som er bekkenløsning sant? Vagger frem og tilbake og klarer ikke å løfte stort.

Jeg har ei ett år gammel jente hjemme og lurer på hvordan jeg skal greie dagen når jeg ikke klarer å løfte henne. Noen som har noen gode løfte-tips eller? Eller hva jeg kan gjøre for å komme meg på beina igjen fortest mulig?Skulle ønske far kunne være hjemme, men det er nok ingen mulighet for det..Uff, nei det er ikke lett dette her:)

Jeg er ikke lei av å være gravid men alle plagene;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med bekkenet og stivner liksom litt når jeg har vært litt for "tøff" og så setter meg ned for å ta en pause - au-au så det du beskriver høres kjent ut.

Jeg fikk rekvisisjon til fysioterapi og det hjelper. Først to "timer" med informasjon og hvordan man overlever i hverdagen, ut og inn av bil, opp/ned trapper, løfteteknikker, sette seg ned/reise seg opp, gåteknikker - mye slikt. Veldig nyttig syntes jeg.

Så det er nok det beste tipset, kontakte en fysioterapeut som har bekkenproblematikk som område, hør med legen din eller jordmor, de har sikkert noen navn å tipse deg om som er flinke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...