Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Er ikke sex skadelig for babyen uansett? Det er jo ikke så ofte vi får hatt sex lenger, pga. den store magen. Men når vi først har det, så ligger jeg bare å tenker på om det kan være skadelig for den lille, å det ødelegger jo litt for meg da.. Hvis han tar meg hardt og fort, er det ikke skadelig for babyen på noen måte fordet? Hehe det må jo riste godt inni der.. Er i uke 36.. Setter stor pris på svar, så kanskje jeg også kan nyte litt godt av det!
rampen_ Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 signerer denne jeg og.. for jeg lurer også på det samme.. sex er blitt et fremmedord her i huset.. pga mine bekymringer rundt babyen... er 28+5 i dag...
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Ja, huff.. Er ikke lett å slappe av å nyte når man bare tenker på den lille.. Sånn egentlig så tror jeg jo ikke det er farlig... Den skal jo ligge godt beskytta inni der.. Hehe men jeg veit at hode ligger ned, å er jo sååå redd for at samboeren skal komme borti! Ingen som kan svare oss?
Rosemary Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Sex er IKKE farlig for babyen. det kan kanskje (liten margin) starte fødsel rundt termin. men ikke før ungen er klar til å komme av seg selv. Gi dere hvis du føler ubehag. kos dere nå mens dere kan. etter fødsel MÅ man jo være avholdende i 6 uker. lykke til ;-D
2_TETTE Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 Hopp i vei:) Vi hadde masse sex på slutten sist med alle slags kombinasjoner. Jeg gikk 12 dager på overtid og måtte settes i gang på sykehuset selv om vi var aldri så mye kaniner:) Så hopp i høyet og kos dere, men som hun over: Ikke gjør noe som blir ubehagelig...det gjelder jo for så vidt om man ikke er gravid også Glidekrem kan også hjelpe på...spesiellt mot slutten:)
vraltevrilte Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Sex skal det ikke være noe i veien med å ha selv helt til slutt i svangerskapet. Har til og med lest at orgasme hos oss kvinner er med på å gi den lille "masasje" - og den tanken synes jeg jo er litt flott! Ellers har jeg lyst til å kommentere at man ikke MÅ vente i 6 uker etter fødsel før man har sex igjen (det sa iallefall jordmor på føden hvor jeg fødte førstemann) Man kan ha sex etter fødsel så fort man selv føler seg klar for det :-)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Hei. Var på UL i uke 37 på ahus. Hodet lå ganske langt ned, så jeg spurte legen om hun synes vi skal vente og om det var skadelig for barnet. Nei det var IKKE skadelig, så det var bare å hoppe i køya..Babyen ligger så beskyttet der inne.. Føler meg ikke akkurat sexy der jeg ligger med magen. Er ikke mange stillinger som er gode heller. Håper virkelig mitt sexliv blir normalt etter graviditet og fødsel. Så til dere som orker er det bare å kose seg:) For mange framskyner det også fødselen.. Eller setter igang da. Mens enkelte får bare mye kynnere og veldig vondt. Lykke til:)!!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 Så lenge det man gjør ikke kjennes vondt eller ubehagelig er det helt OK, så vidt jeg har skjønt. (Hvis man hopper opp og ned på den gravide magen, er det nok ikke så bra for babyen - men det kjennes nok ikke så bra ut for mammaen heller... Sånn er det visst med det meste. Tar dere hensyn til deg,så tar dere hensyn til babyen, liksom.)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #9 Skrevet 30. januar 2007 Okey.. Han pleier som regel og ligge bak meg, for syns det er ubehagelig å ha han oppå meg nå.. Så vi dunker ikke borti magen hvertfall! Var bare redd for at tissemann skulle treffe babyen på noen måte, eller gjøre noen skade.. For kjennes jo ut som om han kommer ganske langt inn når vi ligger sånn.. Men da høres det ut som om det ikke er noe å tenke på=) Så da skal jeg også nyte det neste gang=D Tusen takk for svar alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå