Gå til innhold

Dere som har peiling på amming!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på diett der jeg ikke får spise hvete, sukker og salt pga sykdom...vekten min bare raser nedover (170, 53 kg nå) og den stopper ikke....

er redd dette vil gå utover melka etterhvert jeg...lurer på hva jeg kan spise, drikke som kanskje kan hjelpe melka mi...har masse melk enda men går ned et par kilo i uka og er redd det vil skade melka etterhvert....!!! Kan ikke drikke amme te desverre...:(

Vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg for det pleier jo å være omvendt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HS babler om at det er viktig å drikke masse-- fx vann... bare pass på å få i deg nok vitaminer og mineraler osv oxo:) ser jo de i ulnd da som ammer...de er vel tynn og spiser dårlig... lykke til:) ordner seg dette!:)

Skrevet

vann drikker jeg mye av...er en del av dietten det....vitaminer skal jeg jammen meg få i meg....må bare spørre legen først...vet at de er flere jeg skal være forsiktig med...

Skrevet

Jeg må være et levende bevis på at kroppen prioriterer melka i aller høyeste grad. Selvsagt er det grenser for hvor lenge og hvor mye kroppen klarer å lage god melk på tross av mangelfullt kosthold, men tror som sagt det skal mye til. Det å leve på diett fri for sukker, hvete og salt kan helt sikkert fint kombineres med amming. Så absolutt. Men sett deg godt inn i hva du kan spise, og spis variert. I vårt samfunn er jo sukker en viktig energikilde, og det blir vel din utfordring å få i deg nok kalorier. Vektnedgangen bør jo stagnere. Spis mye fettrik mat, ha mye olje i maten. Kjøp rapsolje, som er sunnt fett. Spis fet fisk, og gjerne mye frukt (mye karbohydrater, andre sukkerarter enn "sukker").

Jeg lever nå i to uker på bananer, havregrøt, lapskaus (gulerot, potet og lammekjøtt) samt kylling og ris. Alt uten krydder, og alt organisk. Lite testprosjekt for å se om minsten min reagerer på noe i melka. Har tidligere levd på kylling, ris, agurk og smør i en uke om gangen. Og til vanlig spiser jeg kun mat uten soya, egg eller melk. Tassen her har allikevel blitt fullammet til 8 mnd, og fullammes nesten enda (og er stor for alderen). Så, som sagt, jeg er vel et levende bevis på at ammingen tåler mye.

Skrevet

Ja, det er helt fantastisk hvordan kroppen prioriterer til det beste for barnet. I all hovedsak vil det gå utover moren at hun har et dårlig kosthold. Kvinner i underernærte land har faktisk god kvalitet på melka!

Skrevet

Nei og nei, dette gikk fort. For det første var det galt å bruke "dårlig" kosthold i din situasjon, jeg snakket generelt, altså. Bare for å unngå misforståelser...

Det finnes vel ikke underernærte land heller, men underernærte kvinner! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...