Gå til innhold

Kutt ut hvete, sukker og salt og vekta suser ned.....


lana<3

Anbefalte innlegg

Jeg spiser helt normalt, ikke er jeg på slanker`n så var bare her inne for å se etter ting som kanskje kunne stabilisere den altfor raskt synkende vekta mi ( Ser ut som et skjelett for tiden)

 

Men jeg ser at ingen har foreslått den dietten jeg går på så da må jeg bare fortelle om den...

 

Jeg har problemer med leddene i hele kroppen og har nettopp fått leddgikt...buhu...fikk beskjed av legen om å slutte med hvete, sukker og salt for å få ut vannet i kroppen og renske kroppen for dritt....

 

Jeg ble veldig lei meg når jeg fikk beskjed om dette for jeg hadde ikke no til overs fra før av, men jeg gjorde som legen sa og de fire første dagene gikk jeg ned 4 kilo i bare vann...

 

Det var veldig hardt i begynnelsen men etterhvert mister man suget etter sjokolade og coca cola noe jeg var altfor glad i....men jeg har jo noen ganger der jeg husker hvor godt det smakte og da tygger jeg mandler og rosiner for harde livet....

 

JA mat/drikke

 

Mat uten hvete/ gluten altså speltbrød, mais, epler, bananer,rug sprø knekkebrød(masse fiber, null hvete, super for førdøyelsen), fisk, kylling, ris, avokado, kiwi, pasta,spaghetti, makaroni glutenfritt, eple nektar uten sukker og kunstige stoffer,nøtter uten salt seff,rosiner...

 

Nei mat: Vanlig brød!!!! Kjempe nei nei nei, te!!! kaffe!!! alkohol!! mat/drikke med kunstig søtning altså alle light produkter, brus, sjokolade, vanlig pasta, vanlig spaghetti, vanlig makaroni, svinekjøtt, kaker, salte pålegg, supper som kjøpes i poser....inneholder masse hvete og masse salt.

 

og hvis dere har noen forslag for å forhindre vekta å gå mer nedover nå hadde jeg vært takknemlig...men jeg må holde meg innen dietten da....

 

Jeg er 170 høy og veier nå 53 kilo og kunne tenkt meg å holdt meg på 57 kilo...

 

hilsen skjelettet...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres jo supert ut dette, men jeg skulle gjerne hatt mer info ang hva en kan spise og ikke. Du har ikke en diettliste eller noe linker som jeg kan se på? Kan du si litt om hva du må passe på når du handler, så du ikke tar "feil" matvarer? Hvor finner man eplenektar uten sukker f.eks? Hva drikker du når du ikke kan drikke hverken te, kaffe, saft el brus m eller uten sukker? Bare vann blir litt stusselig over tid synes jeg. Takknemlig hvis du kunne utfylle litt mer ang middager, sauser etc også.

Hva du skal gjøre for å gå opp vet jeg ikke, utenom å spise alt det du ikke skal :-) - men proteinshake som noen foreslå her høres kanskje greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...