Gå til innhold

Visste dere med en gang at dere var gravide?


mammasgojente

Anbefalte innlegg

Jeg hadde sex med Emma's pappa en lørdag. Søndag begynte jeg å føle meg "rar".. Mandag fortalte jeg en venninne at jeg var sikker på at jeg var gravid... kroppen kjentes helt anderledes... Og jeg skulle ikke egentlig kunnet ha blitt gravid da, eller ønsket heller ikke å bli gravid så det var nok ikke underbevisstheten heller som påvirket meg.

 

På torsdag tok jeg en av disse testene som kan påvise graviditet inntil 3 dager før mens, men det var lenge igjen ennå til mensen skulle komme og testen var negativ... Men jeg visste det liksom.. I hodet mitt hadde jeg allerede begynt å tenkte på hva jeg ville gjøre og hvordan jeg skulle klare meg alene med en baby...

 

Jeg var så sikker at jeg faktisk sluttet å røyke den første mandagen, og fra å være en STOR røyker med 40 sigaretter om dagen så slutter man ikke om man ikke tror det er alvor..

 

Noen andre som "kjente" at de ble gravid?? Virker som de fleste ikke viste det før graviditets testen var positiv... Da jeg hadde fått positiv test, så hadde jeg allerede fortalt pappaen hennes at han måtte innstille seg på at han mest sannsynlig skulle bli pappa.. Og lest igjennom mine ansettelsespapirer om mine rettigheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde mye den samme følelsen som deg. Bare "visste" at jeg var gravid. Fikk positiv test 3 dager før IKM, men da hadde jeg allerede følt at jeg var gravid lenge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg vet akkurat hvilken natt det skjedde, men var ikke sikker før to uker etterpå. Plutselig fikk jeg avsmak på kaffe(jeg er kaffeelsker) og noen ting smakte litt rart... Da var testen bare en bekreftelse - tok den et par uker seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg visste det var det skjedde ja, men temmelig sikker 2 dager før mens som ikke kom. Taten slo ikke ut før 3 dager etter, men jeg sluttet og røyke og alt. Bare visst det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte også at det kanskje kunne være noe... Men jeg var ikke like sikker som du var. Men vi hadde jo sluttet å telle sikre dager, jeg var derimot temmelig sikker på at det var en av de mest "usikre" dagene...

Jeg ble ikke overrasket da testen var positiv, mer full av all slags rare følelser... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg følte meg veldig rar før jul i fjor, men jeg tenkte det bare var stress pga eksamen og oppussing av hus som vi måtte bli ferdig med før jul.

Jeg bestemte meg en fredag etter at jeg var ferdig på jobb at jeg måtte kjøpe meg en graviditetstest og at jeg måtte ta den på lørdagsmorgen fordi morgen urin var visst best :)

Skulle egentlig på et bursdagsparty til en god venninne av meg den kvelden, men etter at testen viste positivt svar så ble jeg helt satt ut!

Mandagen dro jeg til legen for å virkelig få det bekreftet, da fant jeg ut at jeg nesten var 7 uker på vei, tror det var den 20 november jeg fikk vite det :) " herregud jeg skal jo snart føde jeg da" var kommentaren min,, he,he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg oppdaget det var at jeg var fyllesjuk i tre dager etter å ha vært på byen. Så kom ikke mensen den dagen den skulle og jeg får den alltid på morgen. Kjøpte graviditetstest samme dag og var rimelig spent. Dette var en fredag og jeg hadde faktisk tenkt å ringe legen min påfølgende mandag for å få time for å sette inn spiral!! Vel, så satt jeg der på do med buksa rundt anklene og jeg trodde jeg skulle svime av da jeg så resultatet! Klarte ikke å kle på meg engang, bare lukket opp døra til do og ropte på sambo og rakte han testen. Tror han var like sjokka som meg, men det føltes veldig godt for begge to, selv om det overhodet ikke var meninga. Beste "tabben" jeg har gjort i hele mitt liv!

 

Hmm... Dette ble vel litt utenfor tema, men... For å oppsummere: skjønte at det var noe, men var ikke helt forberedt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...