Gå til innhold

kjøtt til babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lager babymaten selv, og tennkte å snart begynne med noe kjøtt i maten...får bare grønnsaker nå. også leser eg het at en ikek skal steke maten til babyer....hvordan gjør eg det da med f.eks kyllingfilet? og hva kjøtt kan han få egentrlig?er allergikker,så må jo passe på..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg koker kyllingen i små biter sammen med grønnsakene. Vet ikke om det er riktig, men fungerer nå, synes jeg...

Skrevet

du kan nok bare koke kjøttet sammen med grønnsakene!

jeg lager også mye mat selv, men syns det har vært litt pes med kjøttet(jeg lager mat der og da og serverer, fryser ikke ned) så jeg bruker røde linser istedenfor kjøtt. Gir ham litt sånne middagsglass innimellom som jeg blander med hjemmelaget mat og da får han jo litt kjøtt i seg.

Skrevet

Grønnsakene og kjøttet skal kokes hver for seg, og kjøttet må være helt gjennomkokt. Hvis du skal bruke noe av kokevannet til grønnsakene (aldri bruk kokevannet til kjøttet) må grønnsakene skrelles først.

Jeg deler kjøttet opp i veldig små biter (litt større nå som han er større og klarer større biter) for da blir de lettere å mose. Kok til det er helt gjennomkokt. Hell ut vannet og mos kjøttet. Jeg har gitt kylling, sving og biff. Det står veldig mye bra i den boken om barnemat vi fikk fra hs på 4 mnd kontrollen.

Skrevet

takk for svar=)

eg lager all maten selv pga allergi, så vil vite alt han får i seg.

hvor kan en kjøpe røde linser ? kan det erstatte f.eks kjøttdeig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...