Gå til innhold

hvis vannet går

Anbefalte innlegg

Skrevet

kommer det veldig mye? Òg kan man kjenne at det er vannet som har gått?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan endten bli plaskvåt, eller det kan sildre slik at man ikke er sikker på om det er vannet. Du kan ta på deg et bind om det sildrer, og sjekke om det kommer mer og lukte på det. Det lukter litt spes av fostervann, det skal ikke lukte tiss. Om du er usikker på om det er vannet skal du ringe føden, kan hende de vil ta deg inn og sjekke. De tar prøve av det som kommer ut med en stor q-tips og dytter det i et plastrør med noe stoff i som reagerer om det er fostervann, ble rosa eller lilla om jeg ikke husker feil (vannet mitt sildret ved første fødsel skjønner du, så derfor har jeg gjort dette selv).

Lykke til:)

Skrevet

ja, det er nok veldig forskjellig. Vannet gikk hos meg tidlig på morgenen - jeg kjente at "nå skjer det et eller annet rart her nede" - reiste meg opp fra senga - og SPLASJ. Det var utrolige mengder som bare rant ut. Var helt overasket over at det var så mye. Dette skjedde flere ganger den første timen, - så mye skifting (bind holder ikke så store mengder :-)

Skrevet

Hos meg kom det først litt, men jeg skjønte likevel at det var vannet.

Da jeg skulle til å sette meg i bilen for å dra på sykehuset fikk jeg en ri, og da fosset det ut. Det må kjennes som å tisse på seg...

Skrevet

Forrige fødsel startet ved at vannet gikk. Det kjentes ut som noen slapp en diger vannballong i senga mellom bena (glad jeg ikke var på offentlig sted). Sprang på do, og det bare fortsatte. Hvis vannet går først denne gangen også, håper jeg det skjer hjemme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...