Gå til innhold

7 mnd baby: Tips til spise- og søvnrutiner...? Hjelp meg:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

La inn et innlegg på Småtroll 0-1 år, men fikk lite respons. Carina tipset meg til å prøve her:=)

 

Lurer på om dere har lyst til å dele rutinene deres med meg? Skal skrive ned en "liste" til pappa'en som snart skal ha en del ferie + pappaperm.

 

Jeg ammer ganske ofte, både fordi snuppa fortsatt er litt skeptisk til fast føde, men også mye for kosens skyld. Det er jo lett fordøyelig, så med litt småpupping innimellom så rekker hun å bli sulten:)

 

Her er våre rutiner... ser det greit ut??

 

08:30 Pupp og stå opp

11:00 Grøt m/fruktmos og vann, litt pupp etterpå (i dag var det hirsegrøt

med aprikos:)

13:00 Pupp og tur i vogna. Sooove

15:30 Middag, vann og litt pupp etterpå. ( i dag var det gulrot og

søtpotet:-) )

17:00 LITT pupp + liten dupp

19:00 Grøt m/fruktmos, vann og tran. ( i dag var det risgrøt med eple)

19:30 Siste stell...

19:45 Pupp på senga

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen hit!!

Jeg fullammer fortsatt, så har ikke så mange tips akkurat. Men det bruker å være endel folk innom her i løpet av dagen. Så titter du innom på samme tid i morgen så har det trolig kommet endel svar! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette ser jo veldig bra ut :)

Er ikke så ulikt det vi gjør, men jeg har sluttet å gi pupp nå.

Grøt kl 12 og kl 18. Men skal begynne med middag snart, og da kommer jeg til å gi grøten kl 10 og middag i 15 - 15.30 tiden og så grøt i 18 tiden.

Gir tre flasker med mme ( 150 ml ) i løpet av en dag, Den første 07.30, en midt på dagen og den siste rett før leggetid i 19.30 tiden.

P.s tilbyr han masse vann i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Glemte å si at jeg tilhører nok JUNI-klubben, for hun ble født 26.juni... Begynte med fast føde for akkurat 1 mnd siden. Har akkurat nylig begynt med det tredje måltidet.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er hjertlig velkommen hit allikevel... Det er jo så få dager som skiller juni og juli, så det kan jo være at noen kan hjelpe her også. Og så er det vel mer liv her enn på juni-klubben! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er så hjertelig velkommen an jeg kanskje droppe anonymknappen også, he he...

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe,det var som om jeg sku ha skrevet det selv:) Har dt akkurat likens,bare at min får en flaske mme på kvelden i stedet for pupp. Er tomt i puppen da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

og velkommen til oss :) Lille Emma nekter å spise grøt, så her er det "middag" to ganger om dagen, samt fruktmos (gjerne den med joghurt) og pupp pupp pupp...

Jeg har også såvidt begynt med små biter brød med leverpostei ettersom hun ikke vil ha grøt, men det er lite rutine på det ennå...

 

Jeg synes ditt opplegg ser veldig bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ammer hver andre time om natta, så jeg har ikke gode rutiner, og snuppa sover jo da heller ikke så godt om natta...

etter å ha startet med fast føde 2 ganger for dag, har ikke puppinga blitt mindre...så jeg kommer til å innføre enda et måltid straks...begynte med tilvenning for 2-3uker siden....

prøvde med leggerutine rundt åtte om kvelden...men neida, ikke det funker heller, så nå har jeg bare som mål at hun er i seng før midnatt, og at i beste fall kan vi få 3 timers sammenhengendes søvn på natta...

introdudserte mme på nattestid, og for et rabalder...så i frykt for å vekke 3 åringen hver natt, ammer jeg for fredens skyld!!!

soving på dagtid varierer, men hun sover lenger intervaller da en om natten, og hun spiser sjeldnere...så kanskje døgnet er litt på hode? tar gjerne imot tips og råd om hvordan endre mine grusomme "rutiner"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve å sette opp dagen vår (med ca tider)

 

Rundt 06.00- Morgenstell, pupp på senga, og så sover vi igjen :)

ca 08.30-09.00 Pupp, mor sløver mens snuppa koser seg i senga :)

09.30-10.00 Vi står opp

rundt 11.00 Grøt. Kanskje litt pupp også.Prøver å få henne til å sove i 12tiden, med variert hell

ca 13.00 Pupp og kanskje en trilletur. Sovner til slutt da (kommer litt an på hun sov i 12tia

15-16tia Pupp, middag el fruktmos Liten dupp etterpå hvis hun ikke sov i vogna

ca 18.15 Pupp og grøt i 1830-19tia

19.15-19.30 Kveldstell og god natt :)

 

Pappa'n skal snart ha perm han også, og da skal jeg prøve å jobbe litt. Er litt spent på hvordan det går, da hun nekter og ta flaska, og jeg ammer ganske ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har vi det:

 

06.30 - pupp

09.30 - grøt + pupp

12.30 - middag + vann/pupp

15.00 - litt pupp

17.30 - grøt

18.15 - pupp og så i seng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...